شناسهٔ خبر: 48657086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخریب ۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب شده است.

صاحب‌خبر -

علی همت‌زاده گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب شده است که این تعداد قلع و قمع‌ ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک،  در راستای اجرای ماده ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: با تخریب این ۴۰ مورد ساخت و ساز، نزدیک به ۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان آزادسازی شد. تخریب‌های صورت گرفته در روستاهای بهرام آباد، آقچری، ابراهیم آباد، صمغ آباد، حسین آباد رضی، یانس آباد، قشلاق، حسین آباد کرد، انجیلاق و خوزنان از توابع شهرستان آبیک انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در ادامه خاطرنشان کرد: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شامل محوطه‌سازی، دیوار و فنس‌کشی و بنای غیرمجاز بود که تخریب شد.

این مسئول تصریح کرد: به منظور حفظ امنیت غذایی، مقابله با تغییر کاربری غیر‏مجاز در اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه جهاد کشاورزی است.

وی تأکید کرد: در کنار حضور فعال و گشت‌زنی مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی برای رصد هرگونه فعالیت غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی، مشارکت و نظارت عمومی مردم، در حفاظت از اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی بسیار اثرگذار است؛ از این رو از همه مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های ‏کشاورزی موضوع را از طریق سامانه تلفنی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ‏‏۱۳۱) اطلاع دهند‎.

انتهای پیام

نظر شما