شناسهٔ خبر: 48656517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تشدید بارش باران و سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان/ احتمال رگبار و وزش باد شدید در پایتخت

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم و تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، نسبت به برخورد صاعقه و سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان هشدار داد و برای شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و ‌خاک پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت و تشدید سامانه بارشی در کشور خبر داد و اعلام کرد: بر اثر این سامانه در برخی استان‌ها طی دو روز آینده، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها پیش بینی شده است.

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، قزوین، شمال البرز، شمال تهران، شمال و شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.
 
فردا در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان، غرب یزد و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، البرز و زنجان رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی پیش بینی می‌شود.
 
روز چهارشنبه بخصوص در ساعات بعدازظهر در استان‌های قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و همچنین شمال فارس، شمال‌غرب کشور و ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
 
روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس شاهد بارش پراکنده همراه با وزش باد و رعدوبرق خواهد بود.
 
از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی کشور بخصوص منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و همچنین در بخش‌هایی از مرکز کشور، جنوب تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و استان مرکزی و قم وزش باد شدید و خیزش گرد و ‌خاک، کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.
 
آسمان تهران امروز صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. حداکثر و حداقل دمای پایتخت ۳۶ و ۲۳ درجه است.
 
اهواز امروز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان است.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما