شناسهٔ خبر: 48655674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نوروزی: مجلس به دنبال امن کردن فضای مجازی است نه محدودیت اینترنت

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال ارائه یک ا ینترنت امن به کاربران و ایجاد یک فضای آرام برای فعالیت در فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: فضای مجازی در شرایط فعلی فاقد هرگونه ضابطه، قانون و مقررات است و طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال ضابطه‌مند کردن و قانونمند کردن این فضا است.

وی افزود: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال مسدودسازی نیست بلکه به دنبال آن است تا همه کاربران از اینترنتی امن برخوردار باشند و بتوانند در فضای مجازی به کار خود ادامه دهند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و دادن فرصت به آنها برای فعالیت هستیم و وقتی این ظرفیت برای ارائه خدمات به کاربران در فضای مجازی در داخل کشور وجود دارد چه بهتر که ما از این ظرفیت استفاده کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد:‌ اینکه بیشتر پهنای باند اینترنت ما در اختیار پلت‌فرم‌های خارجی باشد نمی‌توان شرایط امنی را برای کاربران متصور بود و بهتر است هم آنها یک نماینده حقوقی در ایران داشته باشند و در صورت تضییع حقوق کاربران پاسخگو باشند و هم اینکه این پهنای باند بیشتر در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: هدف ما به هیچ‌وجه تعطیلی کسب و کارهای مردم در فضای مجازی نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا با فراهم آوردن زیرساخت این کسب و کارها را رونق بخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما