شناسهٔ خبر: 48653593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مروری بر زندگی‌نامه شهید «ایوب کریم‌زاده»

«ایوب کریم‌زاده» ۸ تیر سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و ۶ بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، مردم ایران از جای جای این سرزمین پهناور برای حضور در میادین دفاع از اعتقادات و تمامیت ارضی کشور اعلام آمادگی کرده و با نبرد خود در میادین جنگ، ویترینی از دلاوری، حماسه‌سازی و غیرت را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

«ایوب کریم‌زاده» نیز یکی از جوانان این مرز و بوم است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌ها پیوست و عازم جبهه شد و در دلاوری‌ها و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد تا این‌که ششم بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل شد.

زندگی‌نامه شهید «کریم‌زاده»

«ایوب کریم‌زاده» ۸ تیر سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین و مذهبی از روستای «پشتاب» توابع بخش «هوراند» دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع سوم ابتدایی ادامه داد و سعی می‌کرد تا حد توان، باری را از دوش خانواده بر دارد، به‌همین دلیل به بازار کار پای نهاد و همواره در عین حال، جوانی باغیرت، حامی و پشتیبان فقرا و بینوایان بود.

«ایوب» از دوستداران اهل بیت (ع) و پیرو خط امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بود و زندگی دنیوی و مادی برایش ارزش نداشت. با وجود سن و سال کم، مثل یک شیرمرد عمل کرده و بیشتر اوقات بیکاری خود را با عبادت و راز و نیاز با معبود یکتا سپری می‌کرد و هیچ‌وقت پشت سر کسی غیبت نمی‌کرد.

«ایوب» آرزویش این بود که بتواند در جبهه حضور داشته باشد و تا آخرین قطره خونش را نثار خاک پاک وطنش کند؛ بنابراین سرانجام به آرزوی دیرینه خود دست یافت و با لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، به صف رزمندگان اسلام پیوست و عازم جبهه شد.

وی در جبهه دلاوری‌ها و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد و توانست نقش خود را به بهترین شکل ممکن یک رزمنده ایفاء کند تا این‌که سرانجام بعد از ماه‌ها حضور پررنگ و چشمگیر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، ششم بهمن سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی «سردشت» به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما