شناسهٔ خبر: 48653017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از رم

تظاهرات مخالفان گواهی سلامت در ایتالیا

معترضان گواهینامه سلامت و محدودیت‌های بهداشتی، برای سومین روز متوالی در شهر‌های مختلف ایتاليا از جمله رم به خیابان‌ها آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از رم؛ معترضان گواهینامه سلامت و محدودیت‌های بهداشتی، در حالی که موج چهارم کرونا، ایتالیا را فرا گرفته است، برای سومین روز متوالی در شهر‌های مختلف این کشور از جمله رم به خیابان‌ها آمدند.

<div id="video-display-embed-code_6790338"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3181220/6790338?width=350&height=250"></script></div>

بر اساس دستورالعمل جدید دولت ایتالیا، از تاریخ ۶ اوت آینده (۱۵ مرداد)، فقط به افراد دارای «گواهینامه دیجیتال کووید ۱۹ اتحادیه اروپا»، موسوم به «پاس سبز» یا همان گواهی سلامت که ثابت می‌کند، فرد واکسینه شده و یا در چند ماه گذشته از بیماری کرونا بهبود یافته و یا طی ۴۸ ساعت نتیجه آزمایش منفی کرونا را دریافت کرده است، اجازه ورود به مکان‌های سربسته مانند سینما، تئاتر، موزه، رستوران، استخر و سالن‌های ورزشی داده می‌شود.

گفتنی است؛ سیلویو بروزا فرو، رئیس موسسه عالی بهداشت ایتالیا با اعلام این که موارد ابتلا به کرونای هندی موسوم به سویه دلتا در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ناشی از گونه جهش یافته دلتا است.

وی افزود: در دو هفته گذشته میانگین سنی افرادی که به ویروس دلتا مبتلا می‌شوند بسیار پائین و ۲۷ سال و میانگین سنی افرادی که به دلیل آلودگی به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند ۴۹ سال است.

دولت ايتاليا از مردم به ویژه جوانان خواسته است با ادامه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن از گسترش بیشتر سویه دلتا جلوگیری کنند.

در همین حال؛ با خیز کرونا دلتا در ایتالیا و دیگر کشور‌های اروپایی، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تا کمتر از یک ماه دیگر سویه دلتا به گونه غالب در کل قاره سبز تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما