شناسهٔ خبر: 48652417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

بازند‌ه‌های لیگ برتر بیستم

۱۰ مرد ناکام

صاحب‌خبر -

آریا طاری

لیگ برتر بیستم یک تفاوت بزرگ با لیگ‌های قبلی داشت. این بار برخلاف گذشته، خبری از جذب مهره‌های خارجی در این لیگ نبود و همه نفرات خارجی نیز از فصل‌های گذشته در این لیگ بودند. در کنار همه چهره‌های درخشان، لیگ برتر بیستم بازنده‌های بزرگی هم داشت. نفراتی که می‌خواستند این فصل را به بهترین فصل فوتبالی‌شان تبدیل کنند اما کاری کردند که بیستمین فصل از لیگ برتر، به یک کابوس بزرگ در دوران ورزشی‌شان تبدیل شود. نفراتی که دوست داشتند این فصل هرچه زودتر به پایان برسد و این کابوس هم به انتها نزدیک شود.

محسن مسلمان

دیگر کنایه‌آمیزتر از این نمی‌شود. درست در روزهایی که پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر شده، محسن مسلمان و تیمش به لیگ یک تبعید شده‌اند. این همان بازیکنی است که خیال می‌کرد پرسپولیس با جدایی‌اش به مشکل می‌خورد. محسن این روزها حتی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی سایپا هم مشکل دارد. با این کیفیت فنی، خیلی بعید به نظر می‌رسد که مسلمان را فصل آینده هم در یک تیم لیگ برتری ببینیم.

علیرضا حقیقی

قلعه‌نویی تصور می‌کرد با شکار حقیقی از نساجی، یک شاهکار نقل و انتقالاتی انجام داده اما خودش خیلی زود به این اشتباه بزرگ پی برد. حقیقی در ترکیب گل گهر فاجعه بود و بارها به تنهایی موجب از دست رفتن امتیازهای این تیم شد. اواخر فصل، قلعه‌نویی این گلر را به نیمکت تیمش دوخت و تصمیم گرفت از بشاگردی روی خط دروازه استفاده کند. حقیقی به احتمال بسیار زیاد، در تابستان در فهرست مازاد باشگاه گل گهر قرار خواهد گرفت.

سعید واسعی

تراکتوری‌ها رقم بسیار سنگینی را برای جذب این بازیکن پرداخت کردند اما واسعی به واسطه نحوه ترک پیکان، به سختی جریمه شد و چندین ماه از فوتبال فاصله گرفت. او عملا به یک خرید ناموفق برای تیم تبریزی تبدیل شد. سعید البته اواخر فصل به میادین برگشت و چند نمایش خوب هم داشت اما در مجموع، تراکتوری‌ها اصلا از این خرید راضی به نظر نمی‌رسند.

مسعود شجاعی

فصل عجیب و پرفراز و نشیبی را در فوتبال تبریز سپری کرد. مسعود در این فصل، کارش را به عنوان کاپیتان تراکتور شروع کرد. سپس برای مدتی به عنوان سرمربی تیم معرفی شد و به عنوان بازیکن-مربی به کار در این باشگاه ادامه داد. این تجربه اما برای شجاعی موفقیت‌آمیز نبود و او دوباره در نقش بازیکن قرار گرفت. اواخر این فصل عجیب، شجاعی یک چالش بزرگ را با رسول خطیبی تجربه کرد و تصمیم به ترک تراکتور گرفت. این هم از عجایب روزگار است که یک فوتبالیست در یک فصل هم سرمربی باشگاهش شود و هم در فهرست مازاد قرار بگیرد. خطیبی در چند مقطع مختلف، مصاحبه‌های تندی علیه این بازیکن انجام داد.

میلاد جهانی

با سروصدای زیادی از نفت به ذوب پیوست اما در تیم جدیدش فاصله بسیار زیادی با یک ستاره داشت. بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر، در لیگ بیستم اصلا خوب کار نکرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. شاید اگر میلاد جهانی حتی سایه‌ای از نمایش‌هایش در نفت آبادان را در اصفهان ارائه می‌کرد، ذوب به این حال و روز تلخ دچار نمی‌شد.

شیخ دیاباته

شرایط برای آقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم در این فصل اصلا خوب پیش نرفت. همه انتظار داشتند شیخ بهترین گل‌زن این فصل باشد اما او بسیار ناامیدکننده ظاهر شد و هر وقت که استقلال به او نیاز داشت، درگیر مصدومیتی تازه بود. با مجموع اتفاقاتی که در این فصل برای دیاباته رخ داده، کاملا بعید است که فرهاد مجیدی برای فصل جدید روی این بازیکن حساب چندانی باز کند و او را در تیمش به خدمت بگیرد.

محمود فکری

در شروع فصل برای ملحق شدن به استقلال و ترک نساجی عجله داشت اما نمی‌دانست که این تصمیم، چقدر برایش ناخوشایند خواهد بود. فکری در استقلال ناامیدکننده نشان داد و خیلی زود وادار به ترک این تیم شد. او فصل را روی نیمکت نفت مسجدسلیمان در حوالی منطقه سقوط به پایان رساند.

رسول خطیبی

روند کاملا موفقیت‌آمیزی که با آلومینیوم اراک شروع کرده بود را رها کرد تا به تبریز برود و سرمربی تراکتور شود. آخر فصل اما از اینجا رانده و از آن‌جا مانده بود. شاید اگر خطیبی در اراک باقی می‌ماند، این تیم در ادامه فصل دست به کارهای بزرگی می‎زد اما تصمیم خطیبی، هم برای این مربی و هم برای تیمش ناخوشایند بود.

علیرضا منصوریان

اوایل فصل، یک اخراج دیگر را تجربه کرد و از تراکتور برکنار شد. او به جای خطیبی روی نیمکت آلومینیوم قرار گرفت اما نتوانست در این تیم هم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. با این روند علیمنصور به مرور زمان شانس کار کردن در سطح اول فوتبال ایران را از دست خواهد داد.

محمدرضا زنوزی

مالک باشگاه تراکتور، یک فصل پرحاشیه دیگر را پشت سر گذاشت. فصلی که در آن یکی از تیم‌هایش از لیگ برتر سقوط کرد و تیم دیگر این مالک هم عملکرد درخشانی نداشت. سیاست تغییر مداوم سرمربی در فوتبال تبریز، همچنان برای زنوزی نتیجه‌ای به جز شکست و ناکامی به دنبال نداشته است.

 

 

نظر شما