شناسهٔ خبر: 48644678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تزریق ۱۳۲ هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری صداوسیما

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: تا امروز ۱۶۰ هزار دُز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است، ۱۳۲ هزار دُز آن تزریق شده و مابقی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سید راشد جزایری افزود: در مرحله سوم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر واکسینه می‌شوند که شامل پنج گروه، افراد بالای ۱۸ سال دیابتی وابسته به انسولین، معلمین، خبرنگاران و اصحاب رسانه، رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، اتوبوس و تاکسیرانی و زندانیان محبوس در زندان هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: هم‌زمان با گروه‌های پر خطر، گروه سنی ۵۵ سال به بالا با ثبت‌نام در سامانه سلامت واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تأمین واکسن بر سرعت واکسیناسیون افزوده شده است، در حال حاضر تنها دو راهکار برای مهار خیز پنجم کرونا بیشتر وجود ندارد، راهکار اول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دیگری انجام واکسیناسیون به‌ویژه برای گروه‌های پر خطر و گروه سنی ۶۰ سال به بالا است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: روزانه در پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر در چهارمحال و بختیاری که شامل ۱۲۰ مرکز بهداشتی درمانی و ۱۳ پایگاه تجمعی است، گروه‌های سنی مختلف واکسینه می‌شوند.

جزایری گفت: تا امروز ۱۶۰ هزار دُز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است، ۱۳۲ هزار دُز آن تزریق شده و مابقی در حال انجام است، به‌طور متوسط هر سه روز یک پارت واکسن وارد استان می‌شود.

وی تأکید کرد: چیزی حدود ۶۵۰ هزار نفر گروه هدف هستند که باید در چهارمحال و بختیاری واکسینه شوند، در حال حاضر ۱۴.۷ درصد جمعیت گروه هدف واکس زده‌اند که نسبت به پوشش کشوری (۱۳ درصد) ۱.۷ درصد بالاتر هستیم.

نظر شما