شناسهٔ خبر: 48644409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با حضور استاندار؛

شصت و یکمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مازندران برگزار شد

شصت و یکمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با اولویت دعوت از مردم شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، شتاب در روند ساخت کتابخانه مرکزی مازندران و اجرای بهتر طرح کتابرانه با حضور استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، شصت و یکمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان روز شنبه نهم مردادماه به ریاست استاندار و با حضور حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در استانداری تشکیل شد.

آرزو ولی‌پور در این جلسه به عنوان رئیس دبیرخانه انجمن، گزارشی از اقدامات مهم و فعالیت های صورت گرفته توسط کتابخانه های عمومی استان از جمله طرح کتابرانه را ارائه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تقدیر از استاندار و همه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بابت زحمات و تصمیمات و پیگیری هایی که به موفقیت انجامید، گزارشی از اجرای طرح کتابرانه، اتمام پروژه اسبوکلا ساری و برنامه های اجرایی چهار ماه ابتدایی امسال را ارائه کرد.

ولیپور در ادامه خواستار تشکیل کارگروه برای روند بهتر اجرای طرح کتابرانه با حضور مدیرکل پست، شهرداری و کتابخانه های عمومی شد و بیان کرد: باوجود همه گیری مجدد ویروس کرونا در کشور و استان، این طرح همچنان ادامه دارد و نیاز به حمایت استانی می‌باشد.

وی ضمن آماری از بدهی های نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان، گفت: شهرداران موظف به پرداخت حداقل نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها هستند و برای رفع مشکلات در حوزه کتابخانه ها باید همه دستگاه ها و نهادها همکاری های لازم را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به مشارکت مردم استان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: عمق علاقه و ارادت مردم این استان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام موجب شد در این دوره از جشنواره که به صورت کاملاً مجازی برگزار شد استقبال مناسبی صورت بگیرد؛ امیدواریم در جشنواره یازدهم اتفاقات خوبی رقم زده شود.

استاندار مازندران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان و همچنین همه اعضای انجمن در استان و شهرستان ها در اجرای برنامه های فرهنگی فاخر در استان ابراز امیدواری کرد با تداوم برگزاری منظم جلسات و ارتقاء کیفیت مصوبات، میراث کتابخانه ای و کتابخوانی ارزشمندی برای آیندگان به یادگار بگذاریم و این دستاوردها را ادامه دهیم.

احمد حسین زادگان ضمن دعوت آحاد مردم فرهنگ دوست استان برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی تلاشی در خور تحسین و توجه برای انس گرفتن جامعه اسلامی با دانش و مطالعه و مصون ماندن از آسیب های اجتماعی و همچنین برجسته ساختن برکت وجود مقدس امام رضا(ع) و کریمان اهل بیت علیهم السلام در کشور عزیزمان ایران ترتیب داده است.

حسین زادگان تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر برگزار می‌شود، فرصت خوبی است تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت در ایام کرونایی، با زندگی و حیات اهل بیت(ع) آشنا شویم و خود رابه سبک زندگی رضوی نزدیک کنیم. امیدواریم شهروندان مازندرانی با شرکت در این مسابقات علاوه بر کسب دانایی و آگاهی گام های مهمی در زمینه معنوی و مادی بردارند.

وی در بخش دیگری درباره وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی مازندران، بیان کرد: ساخت کتابخانه ی مرکزی به دلیل اختلاف قیمت‌ها در بخش زیرساخت و تجهیزات کمی به تاخیر افتاد ولی در دستور کار بوده و قرار است جلسه ای در چند روز آینده برگزار شود و با تغییر نرخ پیمان شتاب بیشتری می‌گیرد.

گفتنی است تصمیم گیری درخصوص تسریع در روند ساخت کتابخانه عمومی مرحوم میارنعیمی لاهور شهرستان کلاردشت، برنامه ریزی برای کلنگ زنی کتابخانه مرکزی آمل، تبیین یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای مشارکت ادارات و سازمان های استان، رسیدگی به مشکلات کتابخانه مرکزی مازندران و بررسی آخرین وضعیت پرداخت بدهی نیم درصد شهرداری ها از جمله محورهای این جلسه بود.

نظر شما