شناسهٔ خبر: 48643097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی-المپیک توکیو؛

«لوپز» در آستانه تاریخ‌سازی؛ کوبا با دو فینالیست در روز نخست

تهران- ایرنا- فرنگی‌کار کوبایی با راهیابی به فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در آستانه کسب چهارمین مدال طلای المپیک و کسب عنوان پرافتخارترین فرنگی‌کار جهان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک امروز (یکشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

«میهان لوپز» کوبایی در مبارزه‌های وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق شد آلین سیوراریو از رومانی را ۹ بر صفر شکست دهد. وی در دومین مبارزه «امین میرزازاده» نماینده کشورمان را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت.

لوپز در مبارزه نیمه‌نهایی برابر رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) مبارزه کرد و لوپز در یک مبارزه نفس‌گیر و سخت موفق شد حریف خود را ۲ بر صفر شکست دهد و به فینال راه یابد.

در دیگر مبارزه نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم یاکوبی کاجایا از گرجستان موفق شد یاسمانی فرناندز دارنده برنز قهرمانی جهان از شیلی را شکست دهد و به فینال راه یابد.

لوپز که ۳ طلای المپیک، ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان و ۵ طلای پان‌آمریکن را در کارنامه دارد در صورت کسب چهارمین مدال طلای خود به عنوان پرافتخارترین فرنگی‌کار جهان تبدیل خواهد شد.

پیش از این در کشتی فرنگی الکساندر کارلین از روسیه ۳ طلا و یک نقره المپیک و البته ۹ طلای قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

در کشتی آزاد نیز بروس بومگاتنر از آمریکا ۲ طلا، یک نقره و یک برنز المپیک، آگوستی لینو از فنلاند یک طلا، یک نقره و ۲ برنز، الکساندر مدوید از شوروی سابق ۳ طلای المپیک و بواسیار سایتیف از روسیه نیز ۳ طلای المپیک را در کارنامه دارند.

البته در کشتی زنان کائوری ایچو ۴ طلا المپیک و ۱۰ طلای جهان و سائوری یوشیدا ۳ طلا و یک نقره المپیک و ۱۳ طلای جهان را در کارنامه دارند. این ۲ کشتی‌گیر ژاپنی از لحاظ کسب مدال طلا پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان هستند.

در مبارزه‌های نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو، کنیچیرو فومیتا از ژاپن (دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان/ طلای امیدهای جهان) لنور تمیروف دارنده برنز قهرمانی جهان از اوکراین را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و به فینال راه یافت. در دیگر مبارزه ویکتور سیابانو  دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی اروپا و نقره قهرمانی جهان از مولداوی نیز به مصاف لوییس آلبرتو سانچز از کوبا رفت و فرنگیکار کوبایی موفق شد حریف خود را ۱۱ بر صفر شکست داد.

این در حالی است که از نمایندگان کشتی فرنگی روسیه یعنی سرگئی املین (۶۰ کیلوگرم) و سرگئی سیمینوف (۱۳۰ کیلوگرم) به جدول بازنده‌ها راه یافتند 

فینالیست‌های اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم:

۶۰ کیلوگرم: کنیچیرو فومیتا (ژاپن) - لوییس آلبرتو سانچز (کوبا)

۱۳۰ کیلوگرم: میهان لوپز (کوبا) - یاکوبی کاجایا (گرجستان)

نظر شما