شناسهٔ خبر: 48640971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب حضور «ادووکات» در تیم ملی عراق؛ «کی‌روش» نیامد

تهران- ایرنا- کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) انتصاب «دیک ادووکات» هلندی را به عنوان سرمربی تیم ملی عراق مورد بررسی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ای‌اف‌سی‌ با بازتاب این خبر نوشت: ادووکات ۷۳ ساله که جانشین سرچکو کاتانس در تیم ملی عراق شده است، باری سومین بار در کسوت سرمربی یک تیم ملی به آسیا بازمی‌گردد؛ وی پیش از این در سال ۲۰۰۵ امارات متحده عربی و در سال ۲۰۰۶ کره جنوبی را در جام جهانی هدایت کرد. 

این سرمربی هلندی با تجربه هدایت چندین تیم ملی اروپایی از جمله هلند، بلژیک، روسیه و صربستان تجربیات ارزشمندی دارد.  وی همچنین سابقه حضور در چندین باشگاه را در هلند، اسکاتلند، آلمان، انگلیس و ترکیه داشته و به همراه پی‌اس‌وی آیندهوون و زنیت سن‌پترزبورگ عناوینی را کسب کرده است. 

تیم ملی عراق در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه اول با تیم‌های کره جنوبی، ایران، امارات، سوریه و لبنان همگروه بوده و در جستجوی دومین صعود خود به جام جهانی، نخستین دیدار خود را در این دور دوم سپتامبر برابر کره جنوبی برگزار خواهد کرد. 

پیش از این، رسانه های عراقی از انتصاب «کارلوس کی‌روش» سرمربی اسبق تیم ملی ایران، به سمت سرمربیگری تیم ملی این کشور خبر داده بودند.

نظر شما