شناسهٔ خبر: 48639217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

زیرساخت های ارتباطی چهار شهرستان میاندوآب، ماکو، تکاب و شاهیندژ بررسی شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مشکلات زیرساخت های چهار شهرستان میاندوآب،ماکو،تکاب وشاهیندژ با حضور نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی،نمایندگان این شهرستانها، استاندار آذربایجان غربی،دهدشتی معاون وزیرارتباطات، حمیدی پور مدیر کل امور استانهای وزارت ارتباطات و مدیر کل ارتباطات استان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات شهرهای چهار شهرستان میاندوآب،ماکو،تکاب وشاهیندژ گفت:مدیران بدون تعارف برای حل مشکلات باید مصوبات جلسه‌ها را عملیاتی کنند.

وی در بخش رفع مشکلات زیرساخت های ارتباطی افزود:براساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا دو ماه آینده با راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۲۰ سایت مخابراتی ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در تکاب و شاهیندژ این شهرستان ها به اینترنت پر سرعت متصل شوند.

نیکزاد همچنین با اشاره به اینکه ۱۰روستا در چالدران وماکو، پنج روستا در شهرستان باروق و شهرک صنعتی میاندوآب باید تا سه ماه آینده به زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه پایدار اینترنت متصل شوند گفت:در این مدت زمان باید شاخص‌های این شهرها در بخش ارتباطات حداقل به میانگین استانی برسد.

دهدشتی معاون امورمجلس و دولت وزارت ارتباطات گفت: پوشش 100دصدی تمام مناطق و از بین بردن شکاف دیجیتالی بین شهر روستا از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات است که در این چند سال اخیر تلاش های چشمگیری در این حوزه صورت گرفته است و برای پوشش دیتای باقیمانده روستاها طبق برنامه ریزی قبلی تلاش می کنیم.

حمیدی پور مدیر کل امور استانهای وزارت ارتباطات با اشاره به شرایط کنونی کرونایی و عدم تامین تجهیزات عنوان کرد:طبق مصوبات جلسه تلاش می کنیم در دو ماه آینده 30 روستای شهرستانهای تکاب و شاهیندژ و در سه ماه آینده 10 روستای چالدران و ماکو و پنج روستای باروق میاندوآب را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کنیم.

جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا 80 درصد روستاهای استان است که تا به امروز بیش از تعهدات انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده بعلت شیوع ویروس کرونا تاکید کرد:بیشتر روستاهای چهار شهرستان میاندوآب، ماکو، تکاب و شاهیندژ  در برنامه توسعه قرار دارد و تلاش می کنیم بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش،کشاورزی، توسعه اشتغال روستایی ، خدمات بانکی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به‌همراه جمعی از معاونان وزرا و نمایندگان مجلس در سفری یک روزه به آذربایجان غربی از چند شهر این استان از جمله ماکو، شاهیندژ و تکاب بازدید کرد و در پایان سفر خود در جلسه‌ای در شهرستان تکاب به بررسی مشکلات شهرهای محروم آذربایجان‌غربی پرداخت.

نظر شما