شناسهٔ خبر: 48637391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طغیان موج پنجم، بستری روزانه ۵۰۰ مبتلا در مشهد

خراسان رضوی در خطر کمبود دارو‌های کرونا

با افزایش چشمگیر مبتلایان ،خراسان رضوی با بحران دارو‌های کرونا روبرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی ،مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش ناگهانی جمعیت بیماران مبتلا به سویه دلتای ویروس کرونا سبب بحران داروی این حوزه در مناطق زیر پوشش دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی شده است.

دکتر علی روح‌بخش ،تعداد بیماران کووید ۱۹ را در خراسان رضوی در پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا "بیش از حد انتظار" توصیف و بیان کرد: به همین خاطر وضعیت تامین داروی "فاوی‌پیراویر" ظرف سه روز آتی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چارچوب درمان بیماران کرونایی تاکنون با کمبود سرم روبرو نبود، اما اینک به دلیل استفاده آن برای تزریق داروی کرونا همزمان با تعطیلی یکی از شرکت‌های تولیدکننده، این دانشگاه با کمبود سرم نیز روبرو شده که موجب نگرانی است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر این اساس وضعیت کنونی در حوزه سرم مورد نیاز برای تزریق دارو‌های کرونا و همچنین داروی ویژه کرونا در خراسان رضوی به شرایط بحرانی نزدیک شده است.
وی افزود: علاوه بر داروی کرونا، وضعیت ذخیره داروی "بتافرون" مربوط به بیماران ام. اس و چند قلم از دارو‌های شیمی درمانی نیز محدود شده است.

دکتر روح‌بخش ادامه داد: تمام تلاش حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رفع کمبود‌های دارویی به خصوص دارو‌های اساسی برای بیماران متمرکز است.
وی اظهار امیدواری کرد ظرف روز‌های آتی این کمبود‌های دارویی جبران شود تا در روند خدمت‌رسانی به بیماران به خصوص بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی با خللی روبرو نشود.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است، زیرا شمار بیماران بستری در مراکز درمانی به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

 

نظر شما