شناسهٔ خبر: 48637254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش موقت سهمیه واکسن کرونا علت کندی واکسیناسیون در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: روند کند واکسیناسیون کرونا طی روز‌های اخیر در دزفول ناشی از کاهش موقت سهمیه تخصیص یافته واکسن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سهمیه واکسن کرونای تخصیص یافته در هفته جاری در کل کشور به میزان هفته قبل نبود علاوه بر آن با توجه به تزریق دز اول واکسن برای تعداد زیادی از مراجعان طی ۴ هفته گذشته در دزفول و نوبت تزریق دز دوم آن‌ها باید میزان واکسن تخصیص یافته برای شهرستان را با تعداد خدمات گیرندگان تنظیم کنیم

او با بیان اینکه باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به موقع بتوانند دز دوم را نیز دریافت کنند، افزود: مشکل ایجاد شده برای واکسیناسیون افراد به خاطر محدودیت موقت در میزان واکسن تخصیص یافته بوده که به زودی با تخصیص سهمیه جدید این مشکل برطرف می‌شود.

قمیشی اظهار داشت: سهمیه جدید واکسن کرونا معمولا آخر هفته‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد و مرکز تجمیعی شماره ۳ واکسیناسیون دزفول نیز آماده شده و به محض اینکه میزان مناسبی واکسن در اختیار ما قرار گرفت، راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن درخواست از مراجعه نکردن افراد بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون تصریح کرد: افراد حتما برای مراجعه به این مراکز باید پیامک زمان دریافت واکسن کرونا دریافت کرده باشند در غیر این صورت به آن‌ها واکسن تزریق نخواهد شد.

این مقام مسئول  شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول را یکی از بالاترین درصد‌های پوشش واکسیناسیون از نظر تعداد و ثبت موارد در سامانه در سطح کشور عنوان کرد و بیان داشت:  قرار است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فهرستی از خبرنگاران دارای مجوز به دانشگاه علوم پزشکی دزفول ارسال کند تا به محض اعلام این گروه شغلی تزریق واکسن آن‌ها انجام شود.

در روز‌های اخیر شاهد تجمع افراد در مراکز واکسیناسیون سطح شهر دزفول بودیم که برخی از این افراد نوبت دریافت واکسن نداشتند البته در روز‌های اخیر برخی شهروندان برای ثبت نام  در سامانه نوبت گیری واکسیناسیون  با مشکل مواجه شده بودند.

انتهای پیام/ی

نظر شما