شناسهٔ خبر: 48636647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبض رسانه در المپیک ۲۰۲۰/ از هزینه‌های هنگفت برای حدادی تا جوانی که اسطوره شنا شد!

برخی رسانه‌های داخلی و خارجی، امروز به بررسی و تحلیل رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ورزشی داخلی و خارجی، امروز (یکشنبه) به بررسی رقابت‌های المپیک توکیو و حواشی آن پرداخته اند.

فارس: با حدادی و تفتیان؛ از کوچه پس کوچه‌های کالیفرنیا و پاریس تا ناکامی در ژاپن

خبرگزاری فارس در تحلیل امروز خود به ناکامی دو و میدانی کاران پرداخت و نوشت:  دو و میدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با سه نماینده به نام‌های احسان حدادی (پرتاب دیسک)، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان (دوی ۱۰۰ متر) شرکت کرد و مهدی پیرجهان هم به دلیل مثبت شدن تست کرونا از حضور در مسابقات باز ماند.

این سه دو و میدانی کار در حالی راهی ژاپن شدند که طبق شرایطی که وجود داشت، مشخص بود نمی‌توانند نتایج خاصی را کسب کنند و بیشتر در حد شرکت کننده بودند. در این بین حدادی و تفتیان با توجه به گرفتن سهمیه مستقیم و با توجه به هزینه‌هایی که برای آن‌ها شده بود، نتایج ضعیفشان بیشتر به چشم آمد و نشان داد که هزینه‌های میلیاردی که برای آن‌ها شده بود، هیچ بازدهی نداشت.

تسنیم: مقایسه هزینه‌های انجام شده برای فروغی و حدادی/ ناراحت نباش، خجالت بکش!

خبرگزاری تسنیم هم به مقایسه عملکرد فروغی و حدادی پرداخت و درباره هزینه‌های انجام شده برای آن‌ها نوشت: احسان حدادی در این مدت بیش از تمرین وقت خود را صرف حواشی کرد و هزینه هنگفتی را برای حضور ناموفقش در المپیک روی دست ورزش ایران گذاشت. او با عملکرد و رفتارهایش در ۲ - ۳ سال اخیر و البته قبل از آن، نشان داد که ورزشکاری حرفه‌ای به معنای واقعی نیست و سعی دارد با حاشیه به اهدافش برسد. هزینه‌ها و رفتار احسان حدادی بعد و قبل از حضور در المپیک و عدم عذرخواهی وی نسبت به عملکرد ضعیفش و همچنین رفتار طلبکارانه از برخی رفتار‌های او بوده است.

طبق برآورد‌های انجام شده در این دوره تقریباً چهار ساله حدود ۱۸، ۱۹ میلیارد تومان برای حدادی هزینه شده است و هر زمان پولی به او پرداخت نمی‌شد، لب به انتقاد می‌گشود و به نوعی مسئولان را درباره احتمال عملکرد نه چندان خوب در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تهدید می‌کرد.

البته فروغی هیچ‌گاه در مورد دستمزد و حقوق صحبت نکرد و به دنبال استفاده از فرصت المپیک برای پر کردن جیبش نبود. فروغی نه برای خار پاشنه راهی آلمان شد و نه شرط گذاشت که باید در آمریکا تمرین کند. فروغی نه در کلاب هاوس در مورد ناکامی که آن را پیش‌بینی می‌کرد معرکه گرفت و نه اینکه تلاش کرد با منتقدان خود، بدرفتاری کند. او تنها روی تمرینات خود با همین داشته‌های موجود تمرکز کرد و نتیجه آن را نیز با مدال طلای المپیک توکیو گرفت.

مهر: تصمیمی که به ضرر کشتی گیران ایران شد

خبرگزاری مهر هم درباره کشتی نوشت: در شرایطی که مسابقات کشتی فرنگی المپیک از صبح امروز در سالن موکاهاری توکیو آغاز شده، گویا وزن کشی این مسابقات با تغییراتی مواجه شده است.

پیش از این اعلام شده بود که وزن کشی مسابقات ساعت ۶:۳۰ تا ۷ خواهد بود و به همین دلیل کشتی گیران فرصت چند ساعته برای بازیابی خود داشتند، اما عصر روز گذشته اعلام شد که وزن کشی مسابقات ۹:۱۵ صبح خواهد بود تا به نوعی کشتی گیران وزن کم کننده مانند نجاتی فرصت ریکاوری مجدد را نداشته باشند.

این قانون که با اعتراض مربیان و کشتی گیران همراه بوده به نوعی از سوی اتحادیه جهانی کشتی وضع شده تا کشتی گیران در دراز مدت به دلیل کاهش وزن زیاد دچار مشکلات عدیده جسمی نشوند، اما در این دوره به نوعی به ضرر کشتی گیران کشورمان تمام خواهد شد.

ایلنا: جانشین فلپس در المپیک توکیو/ درو کردن مدال‌ها توسط شناگر آمریکایی

ایلنا نیز در گزارش خود به جانشین مایکل فلپس اشاره کرد و نوشت: شناگر ۲۴ ساله آمریکایی امروز صبح در روز پایانی مسابقات شنا المپیک ۲۰۲۰ در رشته ۵۰ متر آزاد، ضمن رکوردشکنی در این ماده به قهرمانی رسید و چهارمین طلای خود را به دست آورد.

تیم شنای آمریکا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر، بالاتر از بریتانیا و ایتالیا ایستاد و به مقام قهرمانی رسید. درسل در تیم آمریکا حضور داشت و به پنجمین طلای خود در توکیو ۲۰۲۰ رسید.

ستاره دنیای شنا در رشته‌های ۵۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر پروانه، ۴x۱۰۰ متر آزاد و ۴x۱۰۰ متر مختلط به مدال طلا رسید.

 

فاکس اسپورت استرالیا: تاریخ سازی استرالیا در شنای المپیک

فاکس اسپورت در تحلیل امروز خود به تاریخ سازی در رشته شنا پرداخت و نوشت: تیم شنای استرالیا با کسب مدال طلای کمپل که نهمین مدال طلای رقابت‌های شنا برای استرالیا بود، بزرگترین عملکرد خود در المپیک را به نمایش گذاشت.

در یکی از بزرگترین لحظات در تاریخ شنای استرالیا، کمپل در نبردی جانانه در آخرین دور بر وایتزل آمریکایی پیروز شد و پس از، اما مک کیون، کیلی مک کیون و چلسی هاجز، باعث شد که استرالیا آمریکا را پشت سر بگذارد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که، اما مک کیون ستاره تیم شنای استرالیا رکورد‌های جدید را برای این کشور به ارمغان آورد. قهرمانی رله، چهارمین طلای مک کیون (در مجموع هفت مدال) در بازی‌های المپیک توکیو بود تا او را به ژیمناست سابق شوروی. برساند.

مک کیون در حال حاضر تنها استرالیایی است که ۵ مدال طلای المپیک را کسب کرده است.

کمپل درباره مک کیون گفته است: "من فقط می‌خواهم به، اما احترام بگذارم. من فکر می‌کنم که ما فقط باید تصدیق کنیم که او چه کار خارق العاده‌ای انجام داده است. بله، او بخش مهمی از این تیم است و باید شناخته شود. "

 

CNN: سرود تایوان برای اولین بار در حضور ورزشکاران چینی در المپیک پخش شد

هنگامی که تیم مردان تایوان در بازی فینال دو نفره بدمینتون، تیم چین را شکست داد، سرود تایوان برای اولین بار در تاریخ المپیک در حضور ورزشکاران چینی پخش شد.

لی یانگ و وانگ چی لین دو عضو تیم بدمینتون تایوان با نتایج ۲۱-۱۸ و ۲۱-۱۲ تیم چین را شکست دادند و دومین مدال طلای این کشور در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کسب کردند.

هر دو تیم در مراسم اهدای مدال روی سکو رفتند. تایوان هم سرود دارد و هم سرود پرچم، که معمولا دومی در رویداد‌های ورزشی بین المللی پخش می‌شود.

ورزشکاران تایوانی به دلیل حساسیت‌های سیاسی و تاریخی پیرامون رابطه این جزیره دموکراتیک با سرزمین اصلی چین، در المپیک با نام "چین تایپه" شرکت می‌کنند. با وجود اینکه بیش از هفت دهه از پایان جنگ داخلی می‌گذرد، پکن تایوان را یک استان جدا شده می‌داند.

تیم تایوان تاکنون در توکیو دو مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

 

نظر شما