شناسهٔ خبر: 48634692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخی از طرح‌ها به دروازه افتتاح رسیده است

رئیس جمهور گفت: برخی طرح‌های ما به دروازه افتتاح رسیده و طی هفته‌های آینده در دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای روحانی در آخرین جلسه هیئت دولت با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام دولت دوازدهم افزود: بهره برداری از بعضی طرح‌ها جزو آرزو‌های من بود، زحماتی زیادی کشیده شد به طور مثال چقدر در خصوص تجهیزات دفاعی مذاکره شد و همه چیز به ثمر نشست و حتی در برخی موارد تا دو سه متری افتتاح نیز رفته ایم.

رئیس جمهور گفت: احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌هایی است که تا افتتاح آن چند هفته باقی مانده است، احیای این دریاچه اولین مصوبه دولت یازدهم است که همه کار‌های آن از جمله ساخت سد انجام شده و تنها ۶۰۰ متر از ساخت تونل ۳۵ کیلومتری آن باقی مانده است و در یک الی دو ماه آینده افتتاح می‌شود.
آقای روحانی افزود:برای ورود ۱۲۲ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه همه کار‌های آن در تبریز انجام گرفته و طرح انتقال ۵۱ میلیون متر مکعب آب از ارومیه به این دریاچه نیز انجام گرفته و تنها دو هفته به افتتاح این پروژه باقی مانده است.
رئیس جمهور گفت: برخی از طرح‌های ما به دروازه افتتاح رسیده است و تنها برای بهره برداری از آن چندین هفته زمان کم آوردیم که انشاالله در دولت سیزدهم افتتاح خواهد شد.
آقای روحانی افزود: افتتاح مرحله اول برخی پروژه‌های بسیار مهم، چون طرح انتقال نفت گوره به جاسک نیز انجام شده، این طرح به دو میلیارد دلار اعتبار نیاز داشت که در حال حاضر در اجرای فاز اول آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده است؛ در این پروژه با هزار کیلومتر راه و استفاده از لوله و پمپ‌های ساخت ایران و همچنین تکنولوژی که وارد کشور شد نفت را از دریای عمان صادر می‌کنیم.
رئیس جمهور گفت: در آبادسازی سواحل مکران در زمینه راه و بزرگراه اقدامات بزرگی انجام گرفته است، افتتاح پروژه‌های بیمارستانی در کشور پس از انقلاب سه و نیم برابر افزایش یافته، اما در سیستان و بلوچستان بهره برداری از این پروژه‌ها هفت برابر شده است.
وی افزود: از جمله آرزو‌های محقق شده ما اجرای طرح تحول سلامت و همچنین دسترسی مردم به فضای سایبری و پهنای باند بود که محقق شد و اگر نبود در شرایط کنونی با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.
رئیس جمهور با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های متعدد در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: ما آب را به شرق کشور رساندیم و پروژه‌های آبرسانی را در سه فاز اجرا کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما