شناسهٔ خبر: 48633463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیل: بایدن قصد دارد فشار‌ها را بر ایران برای پیوستن مجدد به برجام افزایش دهد

به نوشته پایگاه خبری کنگره آمریکا بایدن قصد دارد تا با تحریم‌های اقتصادی و نظامی شدیدتر، ایران را مجبور به پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، دولت بایدن می‌خواهد فشار‌ها را بر ایران برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای افزایش دهد.

پایگاه خبری هیل نوشت، گزینه‌های روی میز برای آمریکا، که گفته می‌شود شامل محدودیت‌های شدیدتر برای صادرات نفت ایران و همچنین تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و هواپیما‌های بدون سرنشین آن است، احتمالا تنش‌ها را در میان تلاش‌های چند ماهه برای احیای برجام بیشتر خواهد کرد. 

 رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز امروز مدعی شد ممکن است ایران با مطالبات غیرواقعی به دور هفتم مذاکرات وین بیاید.

سفیر آمریکا در بغداد نیز روز گذشته در حالی ادعا کرد که آمریکا به دنبال روابط عادی با ایران است که چندی پیش با وجود تلاش‌های مستمر ایران برای احیای توافق هسته‌ای، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت تهران گام مهمی برای بازگشت به توافق هسته‌ای برنداشته است!

مقامات دولت آمریکا در حالی داعیه بازگشت به برجام را مکررا عنوان می‌کنند که برغم گذشت بیش از ۶ ماه از روی کار آمدن این دولت هنوز هیچ گام عملی در راستای عمل به توافقی که خود آن را نقض کردند و همچنین برداشتن تحریم‌ها برنداشته اند.

مذاکرات وین با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و همچنین از سوی دیگر مجاب کردن ایران برای متوقف کردن اقدامات خود در راستای کاستن از تعهدات برجامی، از فروردین سال ۱۴۰۰ در وین آغاز شد.

مذاکراتی که تاکنون ۶ مرحله از آن برگزار شده است، ۶ جلسه و دیدار مشترک برای رایزنی درباره برجام که از روز ۲۲ خردادماه آغاز و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت و حال در انتظار برگزاری هفتمین دور خود است.

مقامات آمریکایی حاضر در وین از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران و مفاد این جلسات مطلع می‌شوند و براساس اخبار منتشر شده، هفتمین دور از این مذاکرات پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

نظر شما