شناسهٔ خبر: 48623208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو؛ وزنه بردار مصری قطر را صاحب مدال طلا کرد

تهران- ایرنا - وزنه بردار مصری الاصل کاروان قطر موفق شد در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های المپیک توکیو، مدال طلا را برای این کشور به ارمغان بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری المپیک برگزار شد و وزنه بردار مصری الاصل کاروان قطر موفق به کسب مدال طلا در این دسته شد. «فارس ابراهیم الباخ» در حالی این مدال را کسب کرد که بزرگانی مانند سهراب مرادی، کیانوش رستمی از ایران و تیان تایو چینی غایب بزرگ المپیک این دسته در بازی های المپیک به شمار می رفتند.

سهراب مرادی رکورددار جهانی این دسته در یک ضرب و مجموع به شمار می‌رود. وی در یک ضرب ۱۸۶ کیلوگرم و در مجموع ۴۱۶ کیلوگرم را مهار کرد. تیان تایو نیز با مهار ۲۳۱ کیلوگرم رکورددار مجموع به است. مرادی به خاطر مصدومیت المپیک را از دست داد و تیان تایو نیز از سوی چینی‌ها به المپیک اعزام نشد. کیانوش رستمی نیز نتوانست امتیاز لازم را برای حضور در المپیک کسب کند. رستمی مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو را در دسته ۸۵ کیلوگرم کسب کرده بود.

فارس الباخ قطری عصر امروز (شنبه) موفق شد در مسابقات دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری در حرکت یک ضرب ۱۷۷ کیلوگرم و ۲۲۵ کیلوگرم را در دوضرب مهار کند تا با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم به مدال طلا برسد. وی  موفق شد بالاتر از وزنه بردار ونزویلا و گرجستان این مدال را برای کشور قطر به ارمغان آورد.

کسب مدال طلا فارس الباخ در حالی بود که وی ۱۴ کیلوگرم با رکورد مجموع سهراب مرادی در این دسته فاصله داشت. مرادی در مجموع ۴۱۶ کیلوگرم را در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به ثبت رسانده بود. اختلاف وی با رکورد سهراب مرادی در حرکت یک‌ضرب ۹ کیلوگرم و در دوضرب ۵ کیلوگرم بود. مرادی در یک‌ضرب این دسته رکورد ۱۸۶ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود.

رسولبکوف قرقیز که بالاتر از مرادی سهمیه برترین وزنه بردار قاره کهن را کسب کرده بود با ۳۷۴ کیلوگرم ششم شد و چن پو چن تایوانی که در رده بندی نهایی جدول سهمیه ها پایین تر از مرادی قرار داشت با ۳۸۱ کیلوگرم پنجم شد.

نظر شما