شناسهٔ خبر: 48622199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی بر آمادگی بیمارستان‌های استان تاکید کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌های استان آمادگی لازم برای هفته‌های پیش رو داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با روسای بیمارستان‌های مشهد به منظور مدیریت وضع موجود و بررسی آمادگی‌های مراکز درمانی افزود: کادر درمان در ۱۸ ماه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته است که جا دارد از زحمات آنان صمیمانه قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما به خاطر تحریم‌های ظالمانه در دوران شیوع کرونا شرایطی متفاوت‌ نسبت به سایر کشورها دارد ادامه داد: تحریم‌های بی‌سابقه سبب شده محدودیت‌هایی در تجهیزات و منابع مالی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های کرونایی در کنار مشکلات اقتصادی فشارهایی به مردم وارد کرده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش یافته و کمتر از ۵۰ درصد است و با وجود محدودیت‌های کرونایی، عادی انگاری در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: پیشگیری و رعایت پروتکلهای بهداشتی مربوط به مردم است و باید انجام شود چرا که سلامت و جان مردم مطرح است لذا در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

معتمدیان با بیان اینکه ایجاد هرگونه محدودیت در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود ادامه داد: باید با جمع بندی و استفاده از ظرفیت ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه مدیریت شهر مشهد تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: کادر درمان در بیمارستان‌ها باید تلاش کنند تا هفته‌های پیش رو را با آمادگی پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان رضوی با قول مساعدت در زمینه تامین تجهیزات اورژانسی برای مقابله با کرونا افزود: آمادگی داریم در تهیه ونتیلاتور، کپسول‌های اکسیژن و سایر نیازمندی‌ها به دانشگاه‌ علوم پزشکی کمک کنیم.

وی همچنین خواستار تدوین برنامه بلند مدت توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای این شهر شد و ادامه داد: نباید شهر مشهد را با سه میلیون نفر جمعیت ببینیم چرا که در شرایط غیرکرونایی بیش از ۳۰ میلیون نفر در این شهر تردد دارند و استان‌های همجوار نیز از امکانات آن استفاده می‌کنند.

معتمدیان گفت: در سرانه‌های درمانی استان فاصله بسیار تا شرایط مطلوب داریم که باید در دور جدید برنامه ریزی کنیم و زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، خصولتی و دولتی در شهر مشهد در این زمینه فراهم شود.

نظر شما