شناسهٔ خبر: 48621360 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار بخشداری موگویی فریدونشهر

فرماندار شهرستان فریدونشهر گفت: بخشداری موگویی از توابع شهرستان فریدونشهر کار خود را به صورت رسمی با انتصاب بخشدار آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا صفری، فرماندار شهرستان فریدونشهر گفت: بخش موگویی به عنوان بخش دوم فریدونشهر با دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی امسال به تصویب هیات دولت رسید.

او بیان‌کرد: کار رسمی این حوزه مدیریت سیاسی شهرستان از امروز به صورت رسمی آغاز و علی کاظمی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر به عنوان سرپرست بخشداری منصوب شد.

فرماندار فریدونشهر اضافه‌کرد: افزایش یک بخش به مجموعه مدیریتی این خطه موجب تسهیل شرایط خدمت رسانی به مردم و تراکم کار در یک بخشداری را کاهش خواهد داد.

افزایش یک بخش به فریدونشهر یازدهم اردیبهشت ۹۸ در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ به شماره مصوبه ۱۳۶۲ به تصویب هیات وزیران رسید و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری این تصمیم را به مسئولان اجرایی و مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

فرماندار فریدونشهر همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹ عنوان پروژه عمرانی در این شهرستان همزمان با دهه ولایت و امامت خبرداد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

صفری ادامه داد: سه طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۶۵ هکتار، مرمت و بازسازی سه رشته قنات به طول ۶۰۰ متر، احداث کانال آبیاری به طول هزار و ۳۰۰ متر و اجرای طرح تامین آب مزارع خسارت دیده با ظرفیت ۸ لیتر برثانیه و آغاز فاز عملیات آسفالت محور میدانک به طول ۶ کیلومتر از جمله این پروژه‌هاست.

او خاطرنشان کرد: تامین برق پایدار هفت روستا پشتکوه دوم فریدونشهر نیزبا اعتبار ۱۶ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان فریدونشهر اضافه کرد: عملیات برق‌رسانی به تنها روستای بدون برق و راه شهرستان به طول چهارکیلومتر و تغییر در گردنه کیوارستان به طول ۶ کیلومتر نیز آغاز شده است.

فریدونشهر با ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و در بلندترین نقطه استان دارد؛ منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این شهرستان قرار دارد.

دولت امسال ۵۴۰ میلیارد ریال برای توسعه عمرانی و تکمیل حدود یکصد پروژه نیمه‌تمام این شهرستان اختصاص داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

نظر شما