شناسهٔ خبر: 48620659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشرف غنی با رهبران سیاسی افغانستان دیدار کرد

همزمان با حملات طالبان بر شهرهای بزرگ افغانستان، ارگ ریاست جمهوری از برگزاری نشست مشورتی میان اشرف‌غنی و رهبران سیاسی و جهادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با حملات طالبان بر شهرهای بزرگ افغانستان، ارگ ریاست جمهوری از برگزاری نشست مشورتی میان اشرف‌غنی و رهبران سیاسی و جهادی خبر داد.

این نشست امروز (شنبه ۹ اسد/ مرداد) با حضور چهره‌های سیاسی از جمله عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه، عبدرب الرسول سیاف، فرمانده پیشین جهادی، روسای شورای ملی، کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی و مسئولان امنیتی برگزار شد و با صدور اعلامیه‌ای سه ماده‌ای پایان یافت.

در ماده اول این اعلامیه آمده‌است که قطع جنگ و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار، اولویت دولت افغانستان است و دولت برای رسیدن به این هدف قربانی‌های زیادی را متقبل شده است. در این ماده از تلاش‌های شورای عالی مصالحه و هیات مذاکره‌کننده دولت قدردانی شده‌است.

در ماده دوم نشست مشورتی رهبران سیاسی آمده‌است که دفاع از مردم و تمامیت ارضی افغانستان و همچنین ارزش‌های ملی که در قانون اساسی تسجیل شده، از مکلفیت‌های دولت است و از این ارزش‌ها در برابر هرنوع تعرض دفاع می‌کند.

رهبران سیاسی و جهادی در ادامه از دفاع نیروهای دولتی در برابر تجاوز و حملات تروریستی ستایش کرده و گفته‌اند در حمایت از نیروها برای دفاع از افغانستان  تلاش خواهند کرد.

این در حالی است که طالبان طی ۲۴ ساعت گذشته حملات شدیدی را بر شهرهای هرات، قندهار و لشکرگاه انجام داده‌اند. وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که این حملات دفع شده‌است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت امور داخله گفته‌است که طالبان در این سه ولایت، متحمل تلفات سنگین شده‌اند، اما آماری ارائه نکرده‌است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما