شناسهٔ خبر: 48619443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نیکزاد: گلایه بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت توسعه مناطق آزاد

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها و برخی قوانین در جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گلایه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ علی نیکزاد ثمرین در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان غربی، به منظور نظارت میدانی از طرح‌ها و پروژه های عمرانی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو ، صبح امروز ‌وارد فرودگاه ارومیه شد.

براساس این گزارش؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ارومیه مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان استان در مجلس و  مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

هدف از  این سفر که به دعوت آقایان حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب، مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب و محمد علیپور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس صورت گرفته، نظارت میدانی و بازدید از طرح های عمران شهری و روستایی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو و پیشبرد این پروژه ها است.

‌در این سفر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس و تعدادی از معاونین ارشد وزارت خانه ها، نایب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.‌

نیکزاد در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از منطقه آزاد ماکو ، پروژه سد کرم آباد، کریدور غرب کشور و پروژه فاضلاب ماکو به صورت هوایی و زمینی بازدید کرد. همچنین وی با حضور در شهرستان ماکو در جلسه سازمان منطقه آزاد ماکو شرکت کرد.

نایب رئیس مجلس در این جلسه اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو دچار برخی مسائل و مشکلات آن از حیث توسعه راه‌ها، فاضلاب، چهارخطه کردن راه‌ها و بحث مدارسی است که باید تعیین‌تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: همچنین سد کرم‌آباد پلدشت نیز باید افتتاح شود و مهمتر از آن موضوع«جایگاه» مناطق آزاد در کشور است که باید در مجلس کمک شده و منطقه آزاد نیز پای کار باشد تا بتوان مناطق آزاد را در جهت صادرات‌محور بودن و ایجاد اشتغال توسعه داد.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد ماکو با 397 هزار هکتار وسعت کارهای خوبی انجام داده و توسعه مطلوبی داشته است و باید از این پس توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها و برخی قوانین در جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گلایه دارند افزود: باور مجلس شورای اسلامی، واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت و بدون قوانین و مقررات و دولتی‌هاست تا خود بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت، در منطقه آزاد به فعالیت خود ادامه دهد.

نظر شما