شناسهٔ خبر: 48618905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار مرکزی:

تالارهای پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی مناطق قرمز استان مرکزی تعطیل شد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تالارهای پذیرایی، رستوران باغ‌ها و باشگاه‌های ورزشی در تمامی شهرهای قرمز این استان از روز شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در صورت فعالیت این واحدها با مسئولان مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

«بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی، افزود: برگزاری هرگونه تجمع جشن و عزا در تالارباغ‌های شخصی نیز به دلیل شیوع بالای کرونا ممنوع است و  فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان وظیفه نظارت جدی در اعمال این مصوبه را دارند.

وی ادامه داد: ارایه غذا از سوی رستوران‌ها نیز تنها به‌صورت بیرون بر  امکان دارد و هرگونه تجمع حتی در  فضای باز مقابل رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ را تنها راه مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت:  متاسفانه با وجود تذکرها و تاکیدهای ستاد کرونا در سطوح ملی و استانی عمل به موازین بهداشتی در حد انتظار نیست و کاهش رعایت پروتکل‌ها افزایش ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.

اکرمی گفت: فرمانداری‌ها و شهرداری‌های مناطق مختلف استان‌های استان مرکزی متولی آرامستان‌ها  هستند و باید در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس مصوبات دانشگاه علوم پزشکی متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی ادامه داد: سمن‌ها بدون دریافت حقوق و تنها بر اساس وظیفه اجتماعی بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی را برعهده گرفته‌اند  و با توجه به اینکه این تشکل‌های غیردولتی با حکم رسمی نظارت کرونا دارند، هر گزارش‌ دریافتی از  سمن‌ها ترتیب اثر قضایی داده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش نظارت بر رعایت پرتکل‌های بهداشتی ،بازرسان اتاق اصناف استان نیز واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در حوزه دارو ۹۶۰ میلیارد ریال شده  اما با وجود این بدهی‌ وضعیت انبارهای دارویی استان مناسب است.

دکتر سید«محمد جمالیان» افزود: با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی  هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر کمک به کادر درمان در هفته گذشته  انجام نشده‌است.

وی ادامه داد: تالارها باغ‌ها، شهربازی و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی با وجود آغاز پیک پنجم کرونا فعال هستند و برای مقابله با شیوع سریع و بالای سویه دلتا در استان، نیاز است با ورود دستگاه‌های متولی زمینه تعطیلی این واحدها فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برنامه واکسیناسیون افراد بر اساس سند ملی در استان مرکزی انجام شده و می‌طلبد که مدیران خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۹۶ هزار و ۳۷۳ نفر در استان مرکزی تاکنون دز نخست و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و سرعت واکسیناسیون در استان با اقدامات انجام شده در حال افزایش است.

دکتر جمالیان گفت: بر اساس اطلاعات موجود میزان درگیری و مرگ و میر  افراد بالای ۶۵ سال که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی روند کاهشی داشته و تنها یک فرد ۹۵ ساله که این واکسن را دریافت کرده بر اثر این بیماری جان باخته است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ۳۲۵ نفر در هفته نخست مرداد ماه امسال در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که تعداد این افراد نسبت به هفته چهارم تیرماه ۶۱ درصد افزایش یافته‌ است.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: ۱۷۴ نفر این افراد در دانشکده علوم پزشکی اراک، ۱۰۴ نفر دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۴۷ نفر در دانشکده علوم پزشکی خمین در هفته نخست مرداد ماه به این بیماری مبتلا شدند.

وی تعداد موارد درمان سرپایی بیماری کووید ۱۹ در هفته نخست مردادماه را ۲ هزار و ۷۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد این بیماران نسبت به هفته چهارم تیرماه ۴۷ درصد افزایش یافته‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ۳۲ نفر در هفته نخست مرداد ماه امسال براثر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست دادند که تعداد این بیماران در هفته چهارم تیرماه ۲۴ نفر بوده‌ است.

دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد فوت بر اثر بیماری کووید ۱۹ استان مرکزی در مدت ۲ تا سه هفته گذشته در رده سنی ۴۵ تا ۶۰ سال و افرادی که واکسن این بیماری را دریافت نکرده اند بوده‌ است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۰ هزار خودرو معادل یک چهارم خودروهای این استان از ابتدای سال جاری تاکنون اعمال قانونی منع تردد شبانه شده‌اند.

سرهنگ سید « علی حسینی» افزود: سه هزار خودرو شب گذشته با قهرمانی تیم پرسپولیس و به‌دلیل حضور در خیابان‌های استان مرکزی در ساعت‌های منع تردد شبانه اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی  برای کنترل خودروها ساعت‌های منع تردد شبانه ضروری است  و اجرای این طرح بدون همکاری سایر نهادها به خوبی امکان پذیر نیست.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

نظر شما