شناسهٔ خبر: 48612279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه جهرم:

امام کاظم (ع) الگوی صبر و پایداری هستند

حجت الاسلام مدبر به ضرورت تقویت صبر در کلام امام کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: باید در تگناها، مصیبت و مشکلات اهل صبر باشیم چرا که تلخی بی تابی بیشتر است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک میلاد امام موسی بن جعفر (ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: «الْمُصِیبَةُ لِلصَّابِرِ وَاحِدَةٌ وَ لِلْجَازِعِ اثْنَتَانِ»؛ یعنی «مصیبت براى اهل صبر یکى است و براى اهل جزع و بى‏ قرار دوتاست».

 

امام جمعه جهرم در تفسیر این حدیث افزود: مصیبت، سختی و مشکلات برای کسی که اهل صبر است یکی است اما آن کسی که بی صبری کرده، جزع و فزع و بی تابی می کند 2 تا است.

 

وی امام کاظم (ع) را الگوی صبر و پایداری دانست و بیان کرد: با این بی تابی هیچ مشکلی حل نمی شود خود را زجر می دهد و احیاناً در بی تابی حرف هایی می زند و کارهای می کند که مشکلات خود را بیشتر می کند.

 

حجت الاسلام مدبر به ضرورت تقویت صبر در انسان ها تاکید کرد و گفت: بنابراین در تگناها، مصیبت و مشکلات اهل صبر باشیم چرا که صبر تلخ است اما تلخی بی تابی بیشتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه در روزگاری به سر می بریم که شدیداً به صبر نیازمند هستیم؛ اظهار کرد: در روزگار امروز مردم با انواع و اقسام مشکلات همچون مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی، تورم، بلای کرونا و... در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و امیدواریم خداوند متعال به همه ما صبر عنایت کند و این دوران هم سپری شود.

پایان پیام/691

نظر شما