شناسهٔ خبر: 48610882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگترین بیمارستان تاریخ ایران اماده افتتاح است

رئیس جمهور گفت: بزرگترین بیمارستان تاریخ ایران که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، تا چند هفته آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛​ آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در هیچ مواردی نگذاشتیم در شرایط بحرانی کرونا دوگانگی ایجاد شود اظهار داشت: برخی‌ها به دنبال این بودند که دو گانگی در برخی از موارد مانند سلامت و معیشت، آیین‌های مذهبی و حتی خرید واکسن ایجاد کنند که با برنامه ریزی این امر محقق نشد.

رئیس جمهور گفت: در موضوع سلامت و معیشت، ​سلامت در اولویت و هر چند که معیشت هم مهم است، تولید کنندگان و کارخانجات بزرگ مانند مواد غذایی که موارد مورد نیاز جامعه را فراهم می‌کنند در شرایط کرونا حتی یک روز هم تعطیل نشد.
آقای روحانی افزود: همچنین واحد‌های خدماتی مانند حمل و نقل، انرژی، صنعت آب و برق در کشور نیز تعطیل نشدند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دادند.

رئیس جمهور ادامه داد: در برخی از مشاغل نیز گاهی یک تا دو هفته نیز تعطیلات برای آن‌ها تحمیل شد و حتی مانع از برخی از تردد و سفر‌ها به شهر‌ها شدیم، اما در هر صورت با برنامه ریزی اجازه ندادیم دو گانگی ایجاد شود.
آقای روحانی تصریح کرد: در موضوع آیین‌های دینی و مذهبی نیز برخی می‌خواستند دوگانگی ایجاد کنند که ما در این زمینه هم برنامه ریزی کردیم به طوری که مستحبات و واجبات در کنار هم تلفیق شد.

رئیس جمهور به موضوع آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که تعطیل و یا باز باشد نیز در زمان کرونا بحث‌هایی مطرح شد که در نهایت آموزش دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از فضای مجازی، ​ شبکه ملی اطلاعات و صدا و سیما که انصافاً ما را یاری کردند در این زمینه نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفت.

آقای روحانی در ادامه به موضوع واکسن که اینکه واکسن داخلی و یا خارجی بخریم یا خیر افزود: در بخش واکسن نیز بحث‌هایی مطرح شد و ما مرجع را وزارت بهداشت قرار دادیم که هر کجا این وزارتخانه اطمینان کرد واکسنی باید خریداری شود، خریداری کردیم، واکسن داخلی ما نیز از واکسن‌های دنیا عقب نبود و ظرف شش و هفت ماه نهایتاً فاصله داشت که در نهایت واکسن داخلی نیز تولید شد، گاهی ممکن است یک واکسن سالیان سال ۱۰ تا ۱۵ سال زمان ببرد تا به نتیجه برسد و ممکن است واکسنی نقص و عیبی داشته باشد و به عبارتی باید گفت واکسن زدن با نزدن قابل مقایسه نیست و از موفقیت‌های ما یکی از موارد همین مورد واکسن است.

<div id="video-display-embed-code_6781950"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3179456/6781950?width=500&height=300"></script></div>


رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از موارد مهم و موفقیت‌های ما موضوع واکسن است که با انواع مدیریت توانستیم از هر گونه دوگانگی در زمان کرونا جلوگیری کنیم.

آقای روحانی با اشاره به تلاش تمام جامعه پزشکی گفت: تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها با هم در یک مسیر حرکت کردند فرهیختگان، دانشگاهیان حوزه، ارتش، نیروی انتظامی همه یک صدا و واحد بودند حتی جناح‌ها ممکن است سلیقه‌های مختلف داشته باشند، اما در موضوع مقابله با ویروس کرونا همه یک صدا بودند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بخش سلامت کار‌های عظیمی در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفت افزود:​ در بخش بهداشت و درمان کار‌های بی نظیری در زمینه افزایش تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی شده است و در کمتر از دو سال ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را توانسته ایم به این مجموعه اضافه کنیم.

آقای روحانی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر نزدیک به دو هزار تخت بیمارستانی در پروژه‌های بهداشتی و درمانی افتتاح می‌کنیم گفت:​ حتی یک بیمارستان هزار تختخوابی نیز آماده و پذیرای بیماران است و در شرایط فعلی کرونا این بیمارستان آمادگی پذیرش بیمار دارد.
رئیس جمهور افزود:​ بزرگترین بیمارستان تاریخ ایران به زودی آماده افتتاح خواهد بود و مراحل نهایی آن را سپری می‌کند، قرار بود بعد از ظهر امروز افتتاح شود که تصمیم بر آن شد که پس از تکمیل نهایی در چند هفته آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_6781850"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3179456/6781850?width=600&height=350"></script></div>

آقای روحانی گفت: واکسن نیز یکی از افتخارات بزرگ ماست و چند قدم جلوتر هستیم و با وجود مشکلات ارزی و پولی هزینه‌های واکسن پرداخت شد، اما سازمان بهداشت جهانی به موقع در اختیار ما واکسن قرار نداد.

برچسب‌ها:

نظر شما