شناسهٔ خبر: 48610403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت : میزان مراجعه و بستری بیماران با علایم کرونا در این بیمارستان نسبت به ۲ هفته گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، دکتر سید محمد موسوی افزود : در حال حاضر روزانه ۱۸۰ بیمار با علایم کرونا به افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد بیمارستان هاشمی نژاد مشهد مراجعه می‌کنند. 
وی ادامه داد: به طور کلی حدود ۶۰ درصد امکانات این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: اورژانس کووید بیمارستان هاشمی نژاد ۲۷ تخت دارد که در شرایط کنونی بین ۳۵ تا ۴۰ بیمار در آن منتظر بستری شدن هستند.
وی افزود : هم اکنون ۲۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری هستند.
دکتر موسوی ادامه داد: تنها عمل‌های اورژانسی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شود و فقط بیماران اورژانسی در بخش‌های غیر کرونایی بستری و تحت درمان هستند.
بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت ویژه احداث شده است.
بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونده روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در موج پنجم طغیان سویه دلتای این ویروس همچنان در حال افزایش است لذا اگر برای روز‌های آتی چاره‌اندیشی فوری و مناسب صورت نگیرد کادر درمانی این استان در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهد شد. 
به همین خاطر نهاد‌های مختلف متولی بهداشت و درمان همچون سازمان نظام پزشکی مشهد خواستار تعطیلی کامل این کلانشهر شده‌اند. 
هم‌اینک روزانه ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند. این در حالی است که هزار و ۸۱۵ نفر به همین خاطر هم‌اکنون در بیمارستان‌های این استان هستند. تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی خراسان رضوی نیز ۳۸۵ نفر اعلام شده است. 
 

نظر شما