شناسهٔ خبر: 48605690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولد جمشیدی در روز خداحافظی صمد/ دومین تقابل ایران و فرانسه

توکیو - ایرنا - تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فرانسه در حالی در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف هم می‌روند که این مسابقه تشریفاتی تاثیری در رتبه آنها در جدول گروه A مسابقات المپیک ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این رقابت از ساعت ۵:۳۰ صبح روز شنبه ۹ مرداد به وقت تهران در ورزشگاه سایتاما سوپر آرنا آغاز شد.

هر نتیجه‌ای در این مسابقه رقم بخورد فرانسه با دو پیروزی مقابل آمریکا و چک صدرنشین و ایران با شکست برابر این دو تیم، در رتبه چهارم گروه A باقی خواهند ماند.

ایران و فرانسه آخرین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ بسکتبال اسپانیا به مصاف هم رفتند که آن رقابت با اختلاف ناچیز و با نتیجه ۸۱ بر ۷۶ به سود فرانسه به پایان رسید.

از تقابل سال ۲۰۱۴ نُه نفر همچنان در ترکیب دو تیم حاضر هستند که شامل توماس هرتل، ایوان فورنیه، رودی گوبرت و نیکولاس باتوم برای فرانسوی ها و حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی برای ایران است.

محمد جمشیدی در حالی در این روز تولد ۳۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد که بر اساس شنیده‌ها و شواهد صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان ایران در پایان این دیدار بعد از حدود ۲۰ سال بازی در تیم ملی بزرگسالان و در ۳۸ سالگی از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد.

منع عکاسی از دیدار بسکتبال ایران و فرانسه 

داوطلبان حاضر در ورزشگاه سایتامارا سوپر آرنا محل برگزاری دیدار بسکتبال ایران و فرانسه مانع عکس گرفتن خبرنگاران شدند.

این درحالی است  در سالن‌های دیگر بی سابقه بوده است. البته در سالن دوومیدانی هم داوطلبان اجازه ندادند فیلم و عکس توسط خبرنگاران در قسمت میکس زون محل مصاحبه ورزشکاران گرفته شود.

براساس قانون خبرنگاران نمی‌توانند در سالن‌ها عکاسی کنند. در میکس‌زون‌ همه ورزشگاه‌ها خبرنگاران اجازه فیلم از ورزشکار برای انجام مصاحبه را ندارند. در حالی که بیشتر سالن‌ها داوطلبان مانع عکس گرفتن خبرنگاران از  دیدارها نمی‌شوند.

یکی از داوطلبان در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه در برخی سالن اجازه عکاسی به خبرنگاران داده نمی‌شود توضیح داد: بر اساس قانون کمیته بین‌المللی المپیک خبرنگاران نمی‌توانند در سالن‌ها تصویر بگیرند و تنها عکاسان و تصویربردان اجازه عکسبرداری و فیلمبرداری را دارند.

نظر شما