شناسهٔ خبر: 48604813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش سی ان ان

هشدار درباره عواقب بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا

سازمان تجارت جهانی در زمینه فقدان عدالت در توزیع واکسن کرونا و آثار آن برای اقتصاد جهانی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، روند توزیع واکسن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به چالشی جدی در کشور‌های مختلف جهان تبدیل شده است. در این میان، سازمان تجارت جهانی درباره عواقب نحوه توزیع این واکسن‌ها هشدار داده است.

<div id="video-display-embed-code_6780340"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3179175/6780340?width=350&height=250"></script></div>

بر اساس اعلام سازمان تجارت جهانی، دسترسی نابرابر به واکسن کووید ۱۹ می‌تواند به صورت جدی سبب به خطر افتادن روند بازگشت اقتصاد جهانی به شرایط خوب شود. به گزارش این سازمان، با آنکه در ماه‌های اخیر، تجارت در سطح جهان افزایش یافته است، نابرابری شدیدی در زمینه تجارت بین گروه کشور‌های ثروتمند و کشور‌های فقیرتر وجود دارد.

در کشور‌های توسعه یافته مثل ایالات متحده آمریکا، حدود نیمی از جمعیت کشور واکسینه شده اند و همین امر سبب شده است امکان حذف برخی از محدودیت‌های کرونایی فراهم شود و کسب و کار‌ها بار دیگر شروع به فعالیت کنند. اما این وضعیت درباره کشور‌هایی همانند کشور‌های آفریقایی مصداق ندارد.

در این قاره، فقط یک درصد جمعیت کل آفریقا در مقابل بیماری کووید ۱۹ کاملا واکسینه شده اند. سازمان تجارت جهانی هشدار داده است که بدون تغییر در روند توزیع واکسن کرونا در آفریقا، سال‌ها طول خواهد کشید که کشور‌های این قاره در زمینه تجارت به کشور‌های دیگر جهان برسند.

سازمان تجارت جهانی از اعضای خودش خواسته است که رهبری جمعی از خودشان نشان دهند و امکان دسترسی عادلانه و منصفانه به واکسن را در سراسر جهان فراهم کنند تا اینکه تجارت در سطح جهانی بتواند به وضع پیش از شروع بیماری کووید ۱۹ بازگردد. سازمان تجارت جهانی تاکید کرده است حالا زمان مبادلات در زمینه واکسن و توجه ویژه به روند توزیع واکسن است.

 

نظر شما