شناسهٔ خبر: 48598520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گل‌گهر – نساجی؛ جدال حفظ سهمیه و اعاده حیثیت

ساری – ایرنا – آخرین بازی نساجی در لیگ بیستم امشب در حالی مقابل گل‌گهر سیرجان برگزار می‌شود که در مقابل آسودگی خاطر نساجی‌چی‌ها از حفظ سهمیه لیگ برتری و تلاش برای افزایش امتیازات لیگ برتری، شاگردان قلعه‌نویی برای حفظ سهمیه آسیایی باید هر سه امتیاز بازی را کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته سی‌اُم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر امشب با برگزاری هشت مسابقه و مشخص شدن قهرمان بیستمین دوره این بازی‌ها پایان می‌یابد تا با رسیدن تعداد بازی‌های لیگ به عدد ۲۴۰، پرونده لیگ بیستم نیز بسته شود. در یکی از این هشت مسابقه که به طور همزمان با هم و از ساعت ۲۱:۱۵ برگزار می‌شوند نیز قرار است نساجی مازندران در سیرجان مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر قرار بگیرد.

شاگردان ساکت الهامی که از سه هفته پیش خیال‌شان برای بقا در لیگ راحت شده است و با آرامش خاطر به مصاف ذوب‌آهن و استقلال رفتند، امشب باید مقابل تیم چهارم جدول رده‌بندی قرار بگیرند و برای نزدیک‌تر کردن نساجیِ این فصل با نساجی دو فصل پیش در امتیازگیری، به فکر کسب هر سه امتیاز بازی باشند. نساجی با وجود حفظ سهمیه لیگ برتری، به دلیل نتایج ضعیف کسب شده پیش از حضور کادر فنی کنونی، حتی در صورت برد مقابل گل‌گهر نیز نمی‌تواند به رتبه‌ها و امتیازات کسب شده توسط نساجی در دو فصل قبل برسد.

نساجی که از ۲۹ بازی تا کنون توانست ۳۲ امتیاز به دست بیاورد و در رتبه دوازدهم جدول خیالی آسوده بابت بقا در جدول دارد، امشب باید مقابل تیمی قرار بگیرد که تا کنون پنج بار در لیگ برتر مقابل آن قرار گرفته و فقط یک بار موفق به شکستش شده است. دو تیم فقط یک بار به تساوی رسیدند و سه بازی را هم گل‌گهر با برد پشت‌سر گذاشت که آخرین مورد آن دیدار نیم‌فصل نخست نساجی و گل‌گهر در قائمشهر بود و نساجی با گل‌به‌خودی حسین خطیر و یک گل گادوین منشا با نتیجه ۲ – ۱ از مهمان خود شکست خورد.

حساسیت بازی برای گل‌گهر

هر چند که بازی امشب برای شاگردان الهامی فقط از نظر اعاده حیثیت تیمی و افزایش امتیاز اهمیت دارد و تاثیری در جدول نخواهد داشت، اما برای شاگردان امیر قلعه‌نویی با توجه به ۴۴ امتیازی بودن و قرار داشتن در رتبه چهارم از نظر حفظ این رتبه و نگهداری از شانس‌شان برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا اهمیت زیادی دارد. فولاد با ۴۳ امتیاز و تراکتور با ۴۲ امتیاز رقبای اصلی گل‌گهر هستند که با تساوی یا شکست تیم سیرجانی مقابل نساجی می‌توانند از این تیم سبقت بگیرند و سهمیه آسیایی را به نام خود تمام کنند. به همین دلیل نیز سرمربی شناخته شده گل‌گهر از دیدار امشب این تیم مقابل نساجی به عنوان سخت‌ترین دیدار فصل یاد کرده است.

نبودن فشار روی بازیکنان نساجی و آسودگی خاطرشان بابت بقا در لیگ می‌تواند به ارائه بازی بهتر و افزایش تمرکز بازیکنان در زمین کمک زیادی کند. نساجی‌چی‌ها در هفته‌های اخیر و از زمان روز کار آمدن ساکت الهامی و دستیارانش عملکردی کاملا متفاوت با نیم‌فصل نخست و دو هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم داشتند و نشان دادند نه تنها تیم دست و پا بسته‌ای نیستند، بلکه توان شکست بسیاری از حریفان چه در داخل و چه خارج از خانه را دارند.

گل‌گهر – نساجی؛ جدال حفظ سهمیه و اعاده حیثیت

نساجی تا کنون با الهامی از پنج بازی خارج از خانه چهار برد و یک تساوی به دست آورده و فقط در یک بازی خارج از خانه شکست خورده است. این عملکرد درخشان نساجی در بازی‌های خارج از خانه با الهامی نشان می‌دهد که سیرجانی‌ها ممکن است کار بسیار دشواری برای بازی امشب داشته باشند.

برتری الهامی مقابل قلعه‌نویی

مقایسه روند امتیازگیری دو تیم در ۱۲ بازی اخیر که هدایت نساجی به الهامی سپرده شد نشان می‌دهد که نساجی موفق‌تر از گل‌گهر عمل کرده است. به عبارتی دیگر عملکرد دو سرمربی در ۱۲ بازی گذشته هر چند بسیار نزدیک است، اما الهامی با یک امتیاز بیشتر و کسب ۲۲ امتیاز توانسته عملکرد بهتری نسبت به قلعه‌نویی در همین تعداد بازی داشته باشد. گل‌گهر از ۱۲ بازی اخیر خود ۷ برد به دست آورد و ۵ دیدار را نیز باخت.

 اما نساجی از زمان روی کار آمدن الهامی ۷ برد و یک تساوی به دست آورده که همان تساوی عملکرد باعث کسب یک امتیاز بیشتر در مقایسه عملکرد دو سرمربی در مدت یکسان شده است. الهامی فصل قبل نیز توانست با تراکتور تبریز، قلعه‌نویی را که سرمربی سپاهان بود شکست دهد و امشب به دنبال کسب دومین برد خود در مقابل پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران است.

شاگردان الهامی در بازی امشب این فرصت را هم دارند که امتیاز خود را در جدول ارتقا دهند و کمی به آمار امتیازگیری نساجی در دو فصل قبل نزدیک شوند. نساجی در صورتی که مقابل گل‌گهر برنده شود و صنعت نفت آبادان هم در تبریز نتواند از ماشین‌سازی ۳ امتیاز بگیرد، با ۳۵ امتیاز به رتبه یازدهم جدول صعود می‌کنند. اما به آمار عملکرد نساجی در دو فصل قبلی لیگ برتر نمی‌رسند. نساجی در فصل هجدهم(۹۷-۹۸) با ۳۶ امتیاز رتبه دهم را کسب کرد و در فصل نوزدهم نیز با ۳۸ امتیاز توانست روی پله نهم جدول بایستد. اما در این فصل به دلیل نتایج بسیار ضعیفی که تا هفته هفدهم کسب کرده بود و امتیازات زیادی که از دست داد، فرصت سبقت از عملکرد دو فصل قبل را از دست داد.

دیدار امشب گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران را سعاد وفاپیشه قضاوت خواهد کرد و ایوب غلام‌زاده، مهدی سیفی و شبیر بهروزی او را در امر قضاوت همراهی خواهند کرد.

نظر شما