شناسهٔ خبر: 48597984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ریل گذاری مسکن محرومان؛ شوقی که امید آفرید

رشت - ایرنا - احداث و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و محرومان به عنوان یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی این قشر از جمله اولویت‌های دولت تدبیر و امید طی دوران خدمت قرار گرفت، اولویتی که دستاورد آن امروز در قالب افتتاحیه‌های میلیونی کام روستاییان و محرومان بسیاری از استان‌های کشور را شاد کرد.

صاحب‌خبر -

آیین بهره برداری از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقام سازی شده و ۷۰ هزار واحد مسکن محرومین کشور امروز جمعه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مناسبت درگذشت و یاد علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری با ۱۵ استاندار کشور در استان گیلان برگزار شد.

ریل گذاری مسکن محرومان در قانون بودجه به صورت ردیف درآمده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این آیین با اشاره به احداث و در حال ساخت بودن حدود  ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومان گفت: چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و بلاعوض به این واحدها اختصاص یافته است.

محمد باقر نوبخت افزود: همچنین ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت قرض الحسنه با سود ۴ درصد نیز برای این واحدها اختصاص یافته است و سود این اعتبار را نیز باید سازمان برنامه و بودجه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه  ساخت مسکن محرومان ریل گذاری  شده است، خاطر نشان کرد: این ریل گذاری در قانون بودجه به صورت ردیف درآمده است و این اقدام استمرار خواهد یافت.

مقاوم سازی ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز یادآور شد: از سال ۹۵ تاکنون، افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای مقام سازی مسکن روستایی هزینه شده است.

عزیزالله مهدیان اظهار داشت: علاوه بر مسکن محرومان، برای تکمیل یکصد هزار واحد واحدهای مسکونی اقشار آسیب پذیر روستایی نیمه کاره نیز از سال ۹۵  پیش بینی اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله خانوارهای روستایی دارای واحدهای فرسوده نیز تشویق به بازسازی واحدهای شان می شوند، خاطر نشان کرد: در همین راستا از سال ۹۵ تا کنون ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مهدیان با اشاره به طرح ساخت مسکن محرومان اظهار داشت: از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در حال ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مقاوم سازی روستایی است که درصدد هستیم ۱۴۰ هزار واحد آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی ۱۴۰ هزار و ۳۹۰ واحد مسکن محرومان در کشور در حال ساخت است که احداث ۱۱۵ هزار و ۹۴۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد آن برعهده کمیته امداد است.

حمایت های دولت از ساخت مسکن محرومان بی سابقه بوده است

رییس کمیته امداد امام خمینی «ره» نیز از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن محرومان در دو سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: حمایت های دولت از مسکن محرومان بی سابقه بوده است.

مرتضی بختیاری افزود: حدود ۲۵ هزار واحد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه داشتیم که قرار بود تا پایان سال به بهره برداری برسد اما بدلیل مشکلات اعتباری تا کنون بیش از ۵۰ درصد  آن تحویل شده است و با اختصاص و تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه مابقی واحدها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در تفاهم نامه دیگری با سازمان برنامه و بودجه ۲۴ هزار و ۵۰۰  واحد کمیته امداد سهم دارد، اظهار داشت: این واحدها با اولویت کمیته امداد و بهزیستی است.

یکهزار و دویستمین واحد مسکن محرومان در گیلان افتتاح شد

هفتاد و یکهزارمین واحد مسکن محرومان کشور و یکهزار و دویستمین واحد مسکن محرومان گیلان و دو میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی کشور و ۱۱۱ هزارمین واحد مسکن مقاوم سازی شده در این استان از جمله افتتاح شده های امروز بود.

ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان برای گیلان پیش بینی شده بود که با امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان با پیش بینی اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد.

بهسازی مسکن روستایی نیز در این استان از سال ۸۴ آغاز شده است. برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه بهسازی و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض از محل اعتبارات دولتی و مابقی توسط مالک و خیرین محلی تامین می شود.

سه هزار نفر از واجدان شرایط طرح مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها شناسایی و محرومیت آنها به تائید دهیار و شورای اسلامی روستا رسیده است و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت طرح قرار دارند.

همزمان با افتتاح این واحدهای مسکونی در گیلان واحدهای مسکونی ایلام، خراسان رضوی (تربت حیدریه)، خراسان شمالی، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، فارس و خوزستان به محرومان اهدا شد.

افتتاح هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام

هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام نیز امروز جمعه هشتم مردادماه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام در این آیین اظهار داشت: تاکنون پرونده ۲ هزار واحد سهمیه مسکن ‌محرومان به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد یک هزار و ۹۳۶ مورد عقد قرارداد شده است.

حبیب الله محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحدها در استان خاطر نشان کرد: عملیات پی کنی ۲ هزار واحد انجام و ۲ هزار واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است ضمن اینکه یک هزار واحد نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات اظهار داشت: اعتبار مصوب تسهیلات یک هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۹۷ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است، همچنین میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در استان هم گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی طرح ویژه در سال ۱۴۰۰ نیز به مانند طرح مسکن ‌محرومان ۲ هزار واحد بوده که برای هر واحد یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است. 

افتتاح ۸۰ هزارمین واحد مسکن محرومان در تربت‌ حیدریه

افتتاح هشتاد هزارمین واحد طرح مسکن محرومان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یادواره مرحوم علیرضا تابش در روستای «اسفیوخ» از توابع بخش مرکزی تربت‌ حیدریه از دیگر افتتاحیه های امروز بود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه در این آیین گفت: سهمیه این شهرستان برای ساخت محرومان ۲۸۹ واحد تعیین شده بود که تماما به بانک‌های عامل معرفی و عملیات ساخت آنها آغاز شده است.

اصغر کوهسرخی افزود: تاکنون برای ساخت این واحدها ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده که سهم هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بوده‌ است.

وی با بیان اینکه شهرستان تربت‌ حیدریه دارای ۱۳۸ آبادی است که ۱۲۵ مورد آن جمعیتی بالای ۲۰ خانواری دارند، گفت: این شهرستان قریب به ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی دارد که تاکنون نسبت به مقاوم سازی ۹ هزار و ۸۳۰ واحد، معادل ۴۶ درصد آنها، اقدام شده است.

مدیر بنیاد مسکن تربت‌ حیدریه خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال به ۲۴۰ روستایی شهرستان، تسهیلات یک میلیارد ریالی مسکن با سقف بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد پرداخت ‌شده‌ است.

افتتاح یکهزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی

یکهزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی نیز همزمان با بهره برداری از واحدهای مسکن‌ محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در طرح ساخت مسکن برای محرومان، برای ساخت هر واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود. 

علی محمدی با اشاره به تفاهم سه جانبه برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای روستاییان محروم استان گفت: این تفاهم میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی در مناطق محروم، با زیر بنای ۵۲ متر مربع تا ۶۰ مترمربع ساخته می شود و تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت ها به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی باقیمانده هم در دست پیگیری است. 

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۶۰ درصد از روستاییان خراسان شمالی در منزل مستحکم زندگی می کنند.

کلید هزارمین واحد مسکن محرومان استان قزوین تحویل داده شد

 کلید هزارمین واحد مسکن محرومان استان قزوین نیز امروز به مالک آن تحویل داده شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مراسم، گفت:۵۳.۵ درصد واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده است و باید از دست اندرکاران در این زمینه تشکر کنیم که مایه امیدآفرینی در دل محرمان استان شدند.

علی فرخزاد اظهار داشت: این حرکت، بسیار مطلوب و مفید برای تامین مسکن محرومان بوده است و از این بابت باید از دولت و متولیان امر قدردانی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز هزارمین واحد مسکن محرومان به مالکان آنها تحویل داده شد و امیدواریم با همت دستگاه ها بتوانیم هرچه سریعتر مابقی واحدها را نیز به مالکان تحویل دهیم.

وی بیان داشت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح اخیرا وام ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است که باید متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها در سه یا پنج مرحله پرداخت شود.

افتتاح  ۴۲هزار و۵۰۰ مین مسکن روستایی مقاومسازی شده چهارمحال وبختیاری

۴۲ هزار و ۵۰۰ مین مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در چهارمحال و بختیاری و سه هزار و ۴۲۰مین واحد مسکونی محرومان این استان نیز از طریق ویدیو کنفرانس با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی به محرومان روستاییان در مرحله نخست و یک‌هزار واحد مسکونی به محرومان روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری در مرحله دوم اجرای این طرح اختصاص دارد.

علی شهریارپور افزود: چهارمحال و بختیاری به‌عنوان چهارمین استان کشور در بهره‌مندی از طرح احداث مسکن محرومان، مرحله نخست این طرح را از ۳۱ مردادماه ۱۳۹۸ و مرحله دوم را از ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ آغاز کرد.

وی تصریح کرد: برای احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی به محرومان روستاییان استان در مرحله نخست این طرح ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۶۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۹۵ میلیارد ریال از کمک‌های بلاعوض جذب شده است.

وی یادآور شد: مجموع واحدهای مسکونی در این مرحله ۱۴۶ هزار متر مربع زیربنا با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهره برداری از واحد مسکن محرومان کرمان

آیین بهره‌برداری رسمی از ۶ هزار واحد مسکن محرومان ذیل ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم‌سازی شده در استان کرمان نیز به همت بنیاد مسکن برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی شهری وروستایی در استان کرمان توسط بنیاد مسکن در قالب این طرح نوسازی و مقاوم سازی شده که از مجموع این واحدها ۲۰۰ هزار واحد معادل ۶۵ درصد آنها صرفا روستایی بوده است.

علی اکبر سلطانی نژاد اظهار داشت: سفر نوبخت به استان کرمان، تفاهم نامه احداث پنج هزار واحد مسکن محرومان امضا شد که با اتخاذ تدابیر لازم و تامین ۱۲۵ میلیاردتومان کمک بلاعوض توسط سازمان برنامه و نیز ۲۷۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت ۱۵ ساله، تامین زمین رایگان، خدمات مهندسی، کمک در تامین مصالح و اجرای سریع و اعمال مراقبت های لازم برای کاهش هزینه ساخت، با همان اعتبار شش هزار واحد ۵۰ متر مربعی با متوسط هزینه ساخت ۶۵ میلیون تومان احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: این واحدها صرفا در روستاهای محروم و کپرنشین در ۱۰ شهرستان جنوبی و شرقی استان احداث و تحویل محرومان شد

افتتاح واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی

سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد و ۴۰ هزار و ششصدمین واحد مسکن مقاوم‌سازی شده خراسان جنوبی نیز همزمان افتتاح شد.

 در این آیین کلید یک واحد به نیابت از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان استان خراسان جنوبی توسط استاندار به مالک واحد، رقیه رضایی همسر شهید حسن کوشه تحویل شد.

 این واحد مسکونی، هشت هزارمین واحد مسکن محرومان استان است که در ۲ سال گذشته احداث و تحویل شده است که همزمان با ۷۰ هزارمین واحد مسکن محرومین در کشور افتتاح شد.

این واحدها با اعتباری شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و آورده مالک احداث شده‌اند.

همچنین در این آیین ۴۰ هزار و ششصدمین واحد مسکن مقاوم سازی شده در خراسان جنوبی، همزمان با ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در کشور به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: کل سهمیه احداث مسکن اقشار کم درآمد تخصیص یافته به استان در سال های ۹۸ و ۹۹، تعداد ۱۱ هزار واحد بوده که از این تعداد، هشت هزار واحد با میانگین زیربنای ۴۸۰ هزار مترمربع، در بیش از ۶۰۰ روستا و ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

علی اصغر آسمانی مقدم اظهار داشت: کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحدها، شامل ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض بوده است.

وی ادامه داد: مجموع واحدهای افتتاح شده مسکن محرومان استان در ۲ سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در سال ۹۸ تعداد یکهزار و و ۵۰۰ واحد و در سال گذشته سه هزار واحد بوده است.

وی بیان داشت: امیدواریم سه هزار واحد باقی مانده مسکن محرومان و اقشارکم درآمد از ۱۱ هزار واحد سهمیه استان تا چهار ماه آینده با همت صاحبان آن به مرحله بهره‌برداری برسد.

افتتاح ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومین در سیستان و بلوچستان

۹هزار و ۸٠٠ واحد مسکن محرومین و ۵۸ هزار و ۲۵۹ واحد مقاوم‌سازی شده در سیستان و بلوچستان نیز امروز افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴هزار و ۶۹۷ واحد مسکن محرومان طی هشت سال گذشته در روستاهای این استان ساخته شده است.

خلیل منبتی با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد از این تعداد واحد مسکن محرومان در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ساخته شده است، افزود: با افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان امیدواریم شاهد کیفیت مسکن مقاوم روستایی و ادامه این روند در سال‌های آینده برای سیستان و بلوچستان باشیم. 

هزار و هفتصدمین واحد مسکن محرومین کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

آیین بهره برداری از هزار و هفتصدمین واحد مسکن محرومین استان کرمانشاه نیز برگزار شد، استاندار کرمانشاه در این مراسم با بیان این‌ که ما ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی در حال ساخت در این استان داریم، گفت: تاکنون ۷۷ هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده که معادل ۶۰ درصد کل واحدها محسوب می‌شود که از این نظر از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

هوشنگ بازوند اظهار کرد: معمولاً زلزله باعث مهاجرت افراد می‌شود اما پس‌از زلزله کرمانشاه شاهد مهاجرت معکوس به مناطق زلزله‌زده بودیم به‌طوری‌که علاوه‌بر واحدهای تخریب‌شده، ۶ هزار واحد جدید هم در مناطق روستایی زلزله‌زده و هفت هزار واحد جدید در مناطق شهری زلزله‌زده ساخته شده است.

او عنوان کرد: در مجموع ۱۳۲ هزار واحد مسکونی، صنفی، تجاری جدید در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته و بازسازی شد.

بازوند همچنین با اشاره به سفر نوبخت در مهرماه سال گذشته به استان کرمانشاه گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه در این سفر کلنگ احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومین را به زمین زد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض هم ابلاغ کرد که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: از ۲ هزار واحد مسکن محرومین استان کرمانشاه هزار و ۷۰۰ واحد آن تا امروز به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن تا هفته دولت در شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

بازوند همچنین یاد و خاطره رییس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را گرامی‌داشت و پیشنهاد کرد که بنیاد مسکن با همکاری صداوسیما مستندی از کارنامه کاری مرحوم علیرضا تابش تهیه کنند زیرا او دوران‌های پر از بحرانی را پشت سر گذاشته و در زلزله بم، زلزله لرستان و زلزله کرمانشاه تجارب ارزشمندی داشته که حیف است به نسل جوان منتقل نشود.

۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در فارس به بهره‌برداری رسید

۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در فارس با حضور ویدئو کنفرانسی محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،استاندار فارس و تعدادی از مدیران ارشد استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار فارس در این آیین گفت: ۹ مرداد ماه سال گذشته تفاهم نامه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین ، بین استانداری فارس، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد و کلنگ اجرای آن در روستای دودمان شهرستان شیراز به زمین زده شد که این واحدهای مسکونی امروز تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح ۵۶۰ میلیارد تومان است، گفت: ۵۰ درصد از هزینه مورد نیاز برای احداث واحدها تسهیلات بلاعوض و وام بانکی و ۵۰ درصد دیگر آورده متقاضیان بوده است.

وی افزود: میزان کمک بلاعوض پرداخت شده برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومان بوده است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه از حدود ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس ۲۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است، اظهارکرد: در حال حاضر ۶۵.۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده اند که بیش از ۲۳ درصد آن در ۸ سال گذشته انجام شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه ایجاد سرپناه و منزل مسکونی مقاوم و ایمن یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در رفع محرومیت است، آماده شدن این ۳۵۰۰ واحد مسکونی را گامی مهم در راستای خدمت رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست.

وی با بیان اینکه امسال میزان تسهیلات پرداختی برای مسکن روستایی به صد میلیون تومان افزایش یافته است،  ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم استان فارس واحدهای مسکونی روستایی باقی مانده نیز به زودی مقاوم سازی شوند.

افتتاح واحدهای مسکونی در خوزستان

استاندار خوزستان نیز در آیین بهره برداری مسکن های روستایی مقاوم سازی شده خوزستان گفت: طبق تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان مقاوم سازی، بازسازی و یا ساخته شد.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این واحدها شامل پنج هزار واحد بازسازی مسکن شهرستان بندرامام خمینی (ره) بر اثر آبگرفتگی، پنج هزار واحد مسکن محرومین و ساخت منازل سیل زدگان سال ۱۳۹۸  و مابقی نیز مقاوم سازی منازل روستایی و شهری در سایر نقاط استان است. 

 وی ادامه داد: امروز ۸۰۰ واحد مسکن محرومان و ۷۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده در خوزستان به بهره برداری رسید و به صورت نمادین کلید یک واحد ساخته شده به یک نفر از صاحبان این منازل از شهرستان مسجد سلیمان داده شد.

سلیمانی دشتکی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات حوادث غیرمترقبه در شرایط سخت به خوزستان اهتمام زیادی داشت.

نظر شما