شناسهٔ خبر: 48594967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور

۶ هزار واحد مسکن محرومان کرمان بهره‌برداری شد

کرمان-ایرنا- آیین بهره‌برداری رسمی از ۶ هزار واحد مسکن محرومان ذیل ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم‌سازی شده در استان کرمان به همت بنیاد مسکن روز جمعه با حضور ویدئو کنفرانس محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این آیین کشوری همزمان ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی شهری وروستایی در استان کرمان توسط بنیاد مسکن در قالب این طرح نوسازی و مقاوم سازی شده است.
علی‌اکبر سلطانی نژاد افزود: از مجموع این واحدها ۲۰۰ هزار واحد معادل ۶۵ درصد آنها صرفا روستایی بوده است.

۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری

وی تصریح کرد: استان کرمان در این زمینه ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری اقدام کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان یادآور شد: در سفر نوبخت به استان کرمان، تفاهم نامه احداث پنج هزار واحد مسکن محرومان امضا شد که با اتخاذ تدابیر لازم و تامین ۱۲۵ میلیاردتومان کمک بلاعوض توسط سازمان برنامه و نیز ۲۷۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت ۱۵ ساله، تامین زمین رایگان، خدمات مهندسی، کمک در تامین مصالح و اجرای سریع و اعمال مراقبت های لازم برای کاهش هزینه ساخت، با همان اعتبار شش هزار واحد ۵۰ متر مربعی با متوسط هزینه ساخت ۶۵ میلیون تومان احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: این واحدها صرفا در روستاهای محروم و کپرنشین در ۱۰ شهرستان جنوبی و شرقی استان احداث و تحویل محرومان شد.

به گزارش ایرنا براساس تفاهم نامه انجام شده ساخت پنج هزار واحد مسکونی محرومان نیز توسط کمیته امداد در کرمان در برنامه بوده که تاکنون سه هزار مورد آن ساخته شده و بقیه در دست احداث است.
به گزارش ایرنا در این آیین یاد و خاطر زنده یاد مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که چندروز پیش به علت بیماری کرونا درگذشت نیز گرامی داشته شد.

نظر شما