شناسهٔ خبر: 48593630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو هیات مدیره موسسه باغ کتاب تهران:

باغ کتاب تهران محصولات موثر در رشد فرهنگی مردم را به خدمت گرفته است

اشعری گفت: یکی از فواید کتاب انتقال دانش و آموزش مخاطبان است در مجموعه ما این را منحصر به کتاب نکردند و هر محصولی که به نوعی در بالابردن رشد فرهنگی و دانش مردم موثر بود را در باغ کتاب به خدمت گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی اکبر اشعری » در مراسم افتتاح سومین شعبه فروشگاههای زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی «بوکتاب» همزمان با روز عید غدیر خم در پاساژ پاز اظهار داشت: در سال ۸۶ با تجربه ای که از نمایشگاه سالانه کتاب در تهران داشتیم و مردم سالی ۱۰ روز در یک مکان به همه منشورات آن سال دسترسی پیدا کنند ، تصمیم گرفتیم جایی را تاسیس کنیم که مردم همواره به این منابع دسترسی داشته باشند.


عضو هیات مدیره موسسه باغ کتاب تهران افزود: با تصویب شورای شهر تهران زمینی به مساحت 11 هکتار در تپه های عباس آباد برای اینکار اختصاص پیدا کرد و در سال 89 طراحی باغ کتاب با حضور بیش از 150 نفر از نخبگان کشور در رشته های مختلف معماری، گرافیک محیطی ، نشر، نویسندگان، کتابداران و ... صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه در خلال این سه سال و اندی یکی از گروههای نشر با نام «انجمن فرهنگی ناشران» با تاسیس شرکتی با سهام داری همه کسانی که ذینفع در آن حوزه هستند، برای اداره بخشی ار باغ کتاب همکاری خود را با ما آغاز کردند؛ گفت: از نتایج ۴ سال طراحی باغ کتاب و جلسات مستمر با ناشرین و نیم نگاه آنان به تحولات این حوزه در خارج از کشور ، حدود 30 هزار مترمربع فضا برای کار فروشگاهی کتاب در نظر گرفته شد. نرم افزارهایی متناسب با این کار که به نوعی به یک شبکه فروش کتاب در کشور می انجامد، طراحی شد.


اشعری با بیان اینکه اگر چه برخی از کتابفروشی ها به دلیل زیان تعطیل شده بودند اما فروشگاههایی با وسعت زیاد در کشور تاسیس شد که در بسیاری از شهرها کتابفروشی ها بالای 2000 متر وسعت دارند؛ گفت: این نتیجه طراحی زیبای باغ کتاب و الگو گرفتن کتابفروشی ها از این طرح بود، در قالب این طرح در ویترین و چینش کتابها تغییراتی به وجود آمد.


وی افزود: از برکات دیگر باغ کتاب این بود که در شهرها و استان های دیگر این فروشگاه توسعه پیدا می کند و اگر در سال 86 یک نهال کوچکی به نام باغ کتاب غرص شد، امروز این نهال درخت تنومندی شده که شاخ و برگ آن در اغلب نقاط کشور پراکنده می شود.


عضو هیات مدیره موسسه باغ کتاب تهران تصریح کرد: یکی از فواید کتاب انتقال دانش و آموزش مخاطبان است در مجموعه ما این را منحصر به کتاب نکردند و هر محصولی که به نوعی در بالابردن رشد فرهنگی و دانش مردم موثر بود را در باغ کتاب به خدمت گرفتند و همین اتفاق در فروشگاههای کتابی که تاسیس می شود اتفاق می افتد.

 

پایان پیام/648

نظر شما