شناسهٔ خبر: 48593627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران:

مشهد باید سرآمد حوزه نشر کتاب، فرهنگ و ادب در کشور باشد

مسجدجامعی گفت: مشهد با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) باید بیش از این صدای فرهنگی ایران را بازتاب دهد و حوزه نشر کتاب، فرهنگ، ادب و هنر را نمایندگی کند و نوآوری و خلاقیت در آن فراوان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمد مسجدجامعی» در مراسم افتتاح سومین شعبه فروشگاههای زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی «بوکتاب» همزمان با روز عید غدیر خم در پاساژ پاژ اظهار داشت: در خراسان شناسی ما شخصیت ویژه ای به اسم مرحوم عطاردی داریم که بیش از 140 جلد کتاب منتشر کرده اند و مرکز خراسان شناسی را در تهران راه اندازی کرد.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خراسان دو ویژگی بارز دارد؛ گفت: به لحاظ علمی و جایگاه علما، دانشمندان، اهل هنر، ادب و فرهنگ در اینجا بسیار بالا بوده و و در دوستی و دوستداری اهل بیت سرآمد بوده است و نخستین مرثیه فارسی در خراسان گفته شود. همچنین خراسان اهل ادب، پدر شعر فارسی، پدر موسیقی ، پدر ادبیات علوی و مرکز ادب، هنر، شعر، رجال، حدیث و تفسیر و جایگاه دوستداران اهل بیت است .

 

وی با اشاره به افتتاح فروشگاه بوکتاب در مشهد گفت: مشهد به عنوان مرکز خراسان که مضجع شریف امام رضا (ع) در واقع شده باید بیش از این صدای فرهنگی ایران را بازتاب دهد و حوزه نشر کتاب، فرهنگ، ادب و هنر را نمایندگی کند و نوآوری و خلاقیت در آن فراوان باشد و حداقل خراسان بزرگ را در این خصوص پوشش دهد.


مسجد جامعی با بیان اینکه راه اندازی چنین تشکیلاتی در مشهد یک وظیفه اجتماعی، اخلاقی و ملی است که خوشبختانه جمعی از ناشران ما این کار را کردند؛ اظهار داشت: کار جمعی در حوزه فرهنگ اثربخشی بیشتری دارد و تمام این مجموعه ها با استفاده از نقاط قوت خود این کار را پشتیبانی کردند.


عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این مسئله که اگر روزی کتاب رونق بگیرد سینما، هنر، علم و فرهنگ نیز رونق پیدا می کند؛ تصریح کرد:‌ در این مجموعه در کنار کتاب کودک کاربازی ها ایجاد شد و در کنار کاربازی ها بازی های قدیمی و سنتی ما یازسازی می شود.


مسجدجامعی در پایان گفت: بازی وسیله ای برای پرورش شخصیت کودک است که در فروشگاههای بوکتاب اتفاق افتاده است.

 

پایان پیام/648

نظر شما