شناسهٔ خبر: 48592204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از روز دوشنبه

استقرار صد‌ها سرباز در سیدنی

صد‌ها سرباز در سیدنی استرالیا مستقر می‌شوند تا به پلیس در اجرای محدودیت‌های کرونایی با هدف مهار سویه دلتا کمک کنند.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیونی بی بی سی، صد‌ها سرباز در سیدنی مستقر می‌شوند تا به پلیس در اجرای محدودیت‌های کرونایی کمک کنند.

در شهر سیدنی استرالیا صد‌ها سرباز مستقر می‌شوند تا در میانه افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، به پلیس در اطمینان یافتن از اجرای طرح در خانه ماندن شهروندان کمک کنند.

سیصد سرباز در کنار نیرو‌های پلیس در سیدنی مستقر می‌شوند. آن‌ها در روز‌های آخر هفته آموزش‌های لازم را برای اجرای این طرح می‌بینند تا آماده باشند از روز دوشنبه در خیابان‌ها در کنار پلیس حضور داشته باشند. این اقدامی است که در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کرونا صورت گرفته است. دویست و سی و نه نفر دیروز ثبت شد که بالاترین رقمی است که از ابتدای شروع این همه گیری تا به حال در نیوساوت ولز ثبت شده است. این امر مسئولان بهداشتی و به طور کلی مقامات اجرایی را واقعا نگران کرده است.

علاوه بر اجرای این محدودیت‌ها در سیدنی، هشت نقطه بحرانی در غرب و جنوب غرب این شهر مشخص شده است که مقررات به شکل سخت گیرانه تری در آن‌ها اعمال می‌شود. علاوه بر اجباری بودن استفاده از ماسک، افراد اجازه ندارند بیشتر از ۵ کیلومتر از خانه خود دور شوند. این‌ها مقرراتی است که نسبت به بقیه سیدنی سخت گیرانه‌تر است. به این علت است که پلیس اکنون از ارتش خواسته است به اجرای این محدودیت‌ها کمک کند و در گشت زنی در خیابان‌ها در کنار پلیس باشد. آن‌ها حتی به برخی خانه‌ها سر می‌زنند تا از اجرای محدودیت‌ها مطمئن شوند.

واکنش مردم به این تصمیم متفاوت بوده است. برخی مردم از مشاهده ارتش در خیابان ابراز نارضایی می‌کنند، به خصوص که اکثر جمعیت نواحی غرب و جنوب غرب سیدنی از مهاجران هستند. به طور کلی احساس نگرانی در سیدنی وجود دارد و مردم فکر می‌کنند این محدودیت‌ها ممکن است حتی بعد از ماه اوت تمدید شود. این در حالیست که گونه دلتا برای مسئولان بهداشتی به طور کلی بسیار چالش برانگیزتر بوده است، زیرا تعداد کافی از افراد هم واکسینه نشده اند.

نظر شما