شناسهٔ خبر: 48591854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تا پایان سال 99 انجام شد؛

پرداخت مطالبات مراکز درمانی خراسان جنوبی توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: مطالبات سال ۹۹ کلیه موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان جنوبی پرداخت و به صورت کامل تسویه شده است.

صاحب‌خبر -

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به جمعیت بیمه‌ای تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۸۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او افزود: در سازمان بیمه سلامت بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی، ام اس و هموفیلی به عنوان بیمار خاص تلقی می‌شوند که در خراسان جنوبی ۶۹۴ نفر از این بیماران تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی مورد نیاز خود را در خصوص بیماری خاصشان به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

اربابی اظهار کرد: اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با ۴۱۳ موسسه و مرکز درمانی اعم از پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مرکز بهداشت، بیمارستان و درمانگاه در سطح استان قرارداد منعقد کرده تا دسترسی مردم و بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیازشان تسهیل گردد.

بیشتر بخوانید

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و ایجاد یک نظم مالی خوب، این اداره کل توانسته مطالبات پزشکان، موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد را تا پایان سال ۹۹ به صورت کامل تسویه کند و در این جهت در سطح یک روستایی بالغ بر ۴۹۲ میلیارد ریال و در سطح دو و سه بالغ بر ۹۳۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

او ادامه داد: مطالبات سال ۱۴۰۰ پزشکان و موسسات طرف قرارداد که اسناد خود را از طریق برنامه نسخه نویسی الکترونیکی ارسال کرده اند، تا پایان اردیبهشت ماه و قسمتی تا خردادماه امسال پرداخت شده است.

شفافیت در هزینه های درمان  با الکترونیکی شدن نسخ 

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت در حال اجرا است، گفت: مطابق با برنامه سازمانی و در جهت تحقق این برنامه، چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه، در صندوق روستائیان و عشایر از ابتدای خرداد ماه و در صندوق‌های بیمه‌ای کارکنان دولت و سایر اقشار سازمان بیمه سلامت نیز از ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.

او افزود: بیمه شدگان این صندوق‌ها که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده باشد، با داشتن کدملی می‌توانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود از طریق نسخه الکترونیک بهره‌مند شوند و استفاده از اوراق موجود در دفترچه‌های بیمه سلامت در صورت داشتن اعتبار، تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ مقدور و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه خواهد بود.

اربابی با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرآیند‌های درمانی در کشور، مسئله جدیدی نیست و چندسالی هست که طی برنامه‌های مختلف در حال بررسی و انجام است، اظهار کرد: برنامه نسخه نویسی الکترونیکی نیز یکی از همین برنامه هاست که بهترین حالت ممکن در این برنامه، تجویز نسخه کاملاً الکترونیکی توسط پزشک چه در بیمارستان و چه در مطب است؛ یعنی هر آنچه بیمار نیاز دارد و قرار است در نسخه تجویز شود از همان ابتدای مراجعه به پزشک به صورت الکترونیکی ثبت شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مزیت‌های مهم نسخه نویسی الکترونیکی این است که هزینه‌های القایی و مازاد درمان را حذف و باعث شفاف سازی این هزینه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ س

نظر شما