شناسهٔ خبر: 48591511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ولایت رکن اصلی اسلام است

حجت الاسلام سید جلال موسویان طبق استناد به روایت امام پنجم شیعیان ولایت را رکن اصلی و نماز، روزه، حج و زکات را رکن فرعی دین اسلام عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید جلال موسویان در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اهمیت اطعام عید غدیر توضیح داد: افضل همه اعیاد، عید غدیر است بنابراین بهترین هدیه ها، ارزش‌ها و زیبایی‌ها غدیر است. در روایت داریم اطعام و عیدی دادن در روز غدیر معادل اطعام و عیدی دادن به همه انبیاست. روز عید غدیر اصل و ساختار نام اسلام و حقیقت ولایت امیرالمونین (ع) است.

وی روایتی مبنی بر اهمیت ولایت در دین اسلام ذکر کرد و گفت: امام باقر (ع) در روایتی فرمودند: بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلى‏ خَمْسٍ‏ و عَلَی الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ‏ وَ الْوِلَایَةِ؛ اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت، که ولایت رکن اول ذکر شده است و بقیه فرع هستند. اگر ولایت امیر المومنین (ع) که همان ولایت خداست بپذیریم از تاریکی به سمت نور خواهیم رفت.

<div id="video-display-embed-code_14411897"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7837617/14411897?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما