شناسهٔ خبر: 48591117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

المپیک توکیو|

نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ شکست تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا/ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید + عکس

هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور نمایندگان ایران در چهار رشته ورزشی پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - ورزشکاران کشورمان در هشتمین روز از المپیک توکیو در چهار رشته ورزشی (دوومیدانی، تیراندازی، روئینگ و والیبال) به مصاف حریفانشان می‌روند.
 
احسان حدادی در پرتاب دیسک و فرزانه فصیحی در دوی ۱۰۰ متر بانوان به رقابت خواهند پرداخت. هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر تیراندازی و نازنین ملایی در روئینگ تک نفره بانوان به میدان خواهند رفت.
 
تیم ملی والیبال نیز در چهارمین دیدارش به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

 

آلکنو: بازی اصلی ما ۲ روز دیگر با ژاپن است/ ایتالیا کاملاً قوی‌تر از ما بود
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۸:۰۶

ولادیمیر آلکنو پس از شکست ۳ بر یک تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا در المپیک توکیو اظهار داشت: ایتالیا کاملاً قوی‌تر از ما بود و این دلیل اصلی شکست ما بود. شاید اگر در ست اول می‌توانستیم پیروز شویم، بازی طور دیگری پیش می‌رفت.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه انتقادی از بازیکنانم ندارم، تصریح کرد: آن‌ها آن حدی از توان‌شان را نشان دادند که می‌توانستند داشته باشند. در هر صورت بازی اصلی ما ۲ روز دیگر خواهد بود.

آلکنو در مورد ایتالیا و اینکه این تیم در المپیک ریو هم باعث حذف تیم ملی کشورمان از بازی‌ها شده بود، خاطرنشان کرد: مدت‌ها از ریو گذشته است. ما فقط به بازی آینده فکر می‌کنیم؛ حتی الان که چند قدم از سالن دیدار با ایتالیا دور شدیم، فقط به رقابت با ژاپن فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه با این شکست صعود ایران سخت شد یا خیر، تصریح کرد: در هر دوره المپیک هر بازی خطرات خود را دارد و ما الان به رقابت با ژاپن فکر می‌کنیم.

شکست تلخ ایران مقابل ایتالیا در روز مصدومیت زایتسف/ تکلیف صعود به بازی با ژاپن کشیده شد
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۷:۳۶

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین دیدارش در بازی‌های المپیک توکیو با نتیجه ۳ بر یک (۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱) مغلوب ایتالیا شد.

شاگردان آلکنو یکشنبه، دهم مرداد ماه در آخرین دیدارشان به مصاف ژاپن میزبان خواهند رفت و در صورت پیروزی بدون اما و اگر راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد.

در پایان این نبرد تمام عیار میثم صالحی با کسب ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن ایران مقابل ایتالیا بود و میلاد عبادی‌پور هم با ۱۲ امتیاز دیگر بازیکن تاثیرگذار ایران بود.
 
همچنین عثمانی خوانتورنا با کسب ۲۰ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و ایوان زایتسف هم باوجود تنها دو ست در بازی و تعویض به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست ۱۲ امتیاز برای آتزوری کسب کرد.

گزارش کامل این دیدرا را در زیر مشاهده نمایید:

شکست تلخ ایران مقابل ایتالیا در روز مصدومیت زایتسف/ تکلیف صعود به بازی با ژاپن کشیده شد + عکس

علیرضا دبیر و تیم ملی وزنه‌برداری وارد توکیو شدند
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۷:۲۱

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و تیم ملی وزنه‌برداری که با حضور علی داوودی، علی هاشمی، محمدحسین برخواه و محسن بیرانوند برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو شب گذشته تهران را به مقصد توکیو محل برگزاری سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ترک کرده بودند لحظاتی قبل در میان استقبال تشریفات کمیته ملی المپیک وارد توکیو شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی که در حال حاضر در توکیو حضور دارد از روز یکشنبه ۱۰ مرداد و تیم ملی وزنه‌برداری هم از روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد رقابت‌هایش آغاز خواهد شد.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و کاراته نیز امشب عازم توکیو می‌شوند.

تیم‌های شمشیربازی، بدمینتون و دوچرخه‌سواری به کشور بازگشتند
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۵:۵۳

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

در ادامه بازگشت تیم‌های ملی اعزامی به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ لحظاتی قبل تیم‌های ملی شمشیربازی، بدمینتون و دوچرخه‌سواری با ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اهدا گل از سوی علیرضا رحیمی عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مورد استقبال قرار گرفتند.

دیدار رییس کمیته ملی المپیک با رییس فدراسیون جهانی شنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۱:۴۳

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز به وقت محلی در توکیو با حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا و معاون فنی شورای المپیک آسیا دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و فرید فتاحیان مدیر روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک در این دیدار صالحی امیری را همراهی می کردند.

در این نشست صالحی امیری ابتدا گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده طی ۳ سال گذشته از سوی کمیته ملی المپیک ارائه داد و گفت: کمیته ملی المپیک در این مدت توجه خوبی به فدراسیون‌های ورزشی داشت و در خصوص نوسازی و تجهیز امکانات ورزشی، تاریخ شفاهی، راه اندازی موزه ملی ورزش و تندیس مدال آوران و تالار مشاهیر ورزش کشور و رونمایی از سردیس بسیاری از قهرمانان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: با حضور رضوانی در راس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شاهد زحمات بسیاری از سوی وی برای رشد این فدراسیون بوده ایم البته در رشته‌های دیگر هم اقدامات خوبی انجام شده در قایقرانی وضعیتمان خوب است که برای بازی‌های آسیایی سال بعد برنامه ریزی و هدف‌گذاری کرده ایم تا مدال‌ها و عناوین بهتری نصیب کاروان ورزشی کشورمان گردد هر چند در رشته‌های دیگری همچون دوومیدانی هم هزینه خوبی صورت گرفته است.

جدول رده‌بندی المپیک در روز هشتم/ ایران در مکان سی‌ویکم
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۱:۰۶

روز هشتم رقابت‌های المپیک امروز هشتم مردادماه در حالی پیگیری شد که ورزشکاران ایران بعد از طلای فروغی در روز گذشته هم نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند تا کاروان ایران با همان مدالی که توسط جواد فروغی بدست آورد در حال حاضر در رده سی و یکم مشترک قرار گیرد.

در صدر جدول رده بندی چین توانست در این روز ۳ مدال طلا بگیرد و جایگاه اول را از ژاپن بگیرد. چینی‌ها با ۱۵ طلا، ۷ نقره و ۹ برنز در مجموع ۳۱ مدال را بدست آورده است. در رده دوم ژاپن حضور دارد، سامورایی‌ها با ۱۵ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز در مجموع با ۲۵ مدال به این رده سقوط کردند. آمریکا که رقابت فشرده‌ای در صدر جدول دارد با ۱۴ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز مکان سوم را در اختیار دارد.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

 

 

فصیحی: این راه تازه شروع شده است/ رقبایم عجیب و غریب نیستند
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۸:۳۹

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

فرزانه فصیحی بعد از مسابقه خود با حریفان قدرش در دور مقدماتی اظهار داشت: مسابقه خوب بود. المپیک میدان بزرگی است. انتظار نتیجه و تایم بهتر داشتم، اما ان شالله به زودی بهتر می‌شوم. این راه تازه شروع شده است. به نیمه نهایی فکر می‌کردم و اگر رکوردی که در تهران داشتم می‌زدم می‌رفتم.

دونده کشورمان ادامه داد: خیلی برای این لحظه تلاش کردم و خوشحالم که اینجا بودم. هوا شرجی بود و به خاطر راند قبلی خسته شدم.

وی در خصوص اینکه این آوردگاه برایش چطور بود عنوان کرد: المپیک برای من کسب تجربه بود. بزرگترین آن بودن درکنار خوب‌های جهان هست.

فصیحی در مورد اینکه رویای او چه بوده تاکید کرد:رویای من همیشه رسیدن به المپیک بود و الان دیگه رسیدن به آن هیچی نیست و باید به رده‌های بالاتر بروم و رتبه ام بیشتر شود. رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند. آن‌ها دست یافتنی نیستند.

فصیحی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردی چه چیزی را تغییر می‌دهی گفت: اگر به عقب بازگردم نمی‌دانم چه چیزی را عوض میکنم تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم و یک جلسه تمرین از دست ندادم، اما تجربه کسب کردن اسان نیست، اما درنهایت به المپیک رسیدم.

دونده کشورمان در خصوص اینکه برنامه اش برای بازی‌های آسیایی چیست گفت: برای آسیایی تلاشم بیشتر می‌شود و تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم مدال بگیرم.

فرزانه فصیحی از نیمه نهایی المپیک جا ماند
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۸:۰۸

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر ایران در المپیک به مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید. او بعداز اولی در گروهش با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه به جدول اصلی رقابتهای ۱۰۰ متر المپیک رسید و روی خط استارت لاین ۲ دسته سوم با دونده های

آلمان، باربادوس، امریکا، زامبیا، چین، ایتالیا، سری لانکا برای نیمه نهایی رقابت کرد. او در این رقابت با رکورد ۱۱ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه به مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید.

دونده سرعتی ایران ، ۵۷ سال بعداز سیمین صفامهر با سهمیه یونیور سالیتی ، دومین دونده زن ایرانی بود که در المپیک توکیو دوید.

حدادی: اگر می‌دانستند مدال نمی‌گیرم برایم هزینه نمی‌کردند
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۷:۲۸
گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس
احسان حدادی پس از ناکامی در صعود به فینال مسابقات پرتاب دیسک در پاسخ به این سوال که چرا نتوانستی به فینال راه پیدا کنی، گفت: امروز، رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر، بهترین پرتاب من در المپیک بود، البته کار خیلی سختی بود، چرا که سال قبل بعداز اینکه من کرونا گرفتم، یکسال فصل مسابقات را از دست دادم، امسال هم با مصدومیت کمرم هیچ مسابقه‌ای ندادم، تنها حضورم مرحله اول لیگ بود. در صورتی که وقتی قرار است در المپیک پرتاب کنی باید چند مسابقه خوب شرکت کرده باشی، من مصدوم هم بودم، ولی خودم توقع پرتاب بالای ۶۲-۳ متر را داشتم، اما متاسفانه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته بودی، اگر بالای ۶۳.۴ متر پرتاب نکنی، المپیک نخواهی آمد و حالا که آمدی بابت تکمیل رزومه ات بود؟، گفت: دوست داشتم چهارمین المپیکم نتیجه بهتری بگیرم. اما از من خواستند در چهارمین المپیکم شرکت کنم. از طرفی اگر من نمی‌آمدم و کسی هم جایگزینم نمی‌شد، حالت خوبی نداشت و من به احترام المپیک آمدم. حالا خیلی هم ناراحت نیستم.

حدادی در خصوص امکان حضورش در المپیک پاریس گفت: نمی‌دانم که توکیو آخرین المپیکم بود یا خیر. اگر بدنم جواب دهد دوست دارم شرکت کنم.

وی افزود: سال آینده در بازی‌های آسیایی چین شرکت خواهم کرد و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. اگر آنجا نتیجه خوب گرفتم و بدنم آماده بود در پاریس شرکت می‌کنم.

حدادی تصریح کرد: اگر این آخرین المپیک برای من باشد که واقعا بد تمام شد. المپیک یک سال عقب افتاد، کرونا گرفتم و متاسفانه در هیچ مسابقه بزرگی شرکت نکردم. وقتی مسابقه بزرگ شرکت نکنی نباید شانس مدال هم برای خودت متصور باشی. برای همین می‌دانستم که شاید نتیجه خوبی نخواهم گرفت، ولی انتظار داشتم بالای ۶۲ متر پرتاب کنم که متاسفانه نشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم به ۶۲ متر تا پایان سال برسم. دوست داشتم بهتر از این پرتاب کنم، ولی گاهی مواقع آدم آن چیزی که انتظار دارد بهش نمی‌رسد.

حدادی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها عنوان کردند که برای حدادی خرج زیادی شده، ولی نتیجه مطلوبی نگرفته است، گفت: تنها مدال‌آور دو ومیدانی ایران در المپیک هستم. ۴ مدال طلای بازی‌های آسیایی دارم و سال آینده به دنبال کسب پنجمین مدال آن هستم برای همین مسئولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برای من هزینه نمی‌کرد.

وی افزود: الان هم به دلیل آسیب‌دیدگی که جزیی از ورزش است نتیجه خوبی نگرفتم. تمام تلاشم را کردم، ولی به فینال راه پیدا نکردم.

حدادی در مورد اینکه قرار است عمل جراحی روی کمر خود انجام دهد، گفت: جراحی آخرین مرحله است. در تلاشم تا بازی‌های آسیایی این کار را انجام ندهم.

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن تاکید کرد: تصمیمم بر این بود در المپیک توکیو به دلیل مصدومیتی که داشتم، نباشم، ولی چون ورودیه کسب کرده بودم و تا سال آینده هم مسابقه بزرگی نداشتم باید در آن شرکت می‌کردم تا خودم را محک بزنم برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین.

وی تصریح کرد: همیشه آن چیزی که می‌خواهی، نمی‌شود، من تمام تلاشم را کردم تا در چهارمین حضورم در المپیک نتیجه خوبی بگیرم. من چهارمین ورزشکاری هستم که در ۴ المپیک حضور دارم و دوست داشتم نتیجه خوبی بگیرم، اما این اتفاق نیفتاد.

حدادی در مورد قرارداد مربی‌اش گفت: قرارداد مک ویل‌کینز فردا به پایان می‌رسد و حسین توکلی هم در این چند وقت زحمت زیادی برای من کشید و می‌خواستم با یک پرتاب مناسب جواب زحماتشان را بدهم که این اتفاق نیفتاد.
رستميان: بار روانی و فشار رقابت ها در المپیک زیاد بود
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۷:۱۹

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

بانوي تيرانداز ايران پس از پايان رقابت خود در تپانچه سرعت بار رواني و فشار رقابت های تیراندازی در المپیک را سنگین توصیف کرد و گفت: اما تجربه خوبي كسب شد که امیدوارم در آینده از ءن بهتر استفاده کنم

رستمیان درباره عملكرد خود در اين دوره از بازي هاي المپيك مي گويد: مسابقه تپانچه در ماده هاي دقت و سرعت طي ٢ روز برگزار شد كه امروز در ماده سرعت رقابتم را خوب شروع كردم و در گام نخست ١٠٠ كسب شد

وي ادامه داد: اما در ادامه خوب ظاهر نشدم كه دليل آن بحث رواني و فشار مسابقات بود. اما تجربه خوبي كسب شد.
رستميان كه براي نخستين بار به المپيك راه يافته است اين را هم گفت: ركوردهاي بالاتري در رقابت هاي گذشته زدم که با ٨۴ امتیاز توانستم فینالیست شود و اميدوارم بود در المپیک رکورد را تکرار کنم که نشد

رستمیان فضای رقابت را سنگين عنوان کرداست و گفت: تیراندازان باتجربه زیادی در این رویداد حضور داشتند اما انتظار بيشتری از خود داشتم و از طرفی ركوردها نزدیک هم به بود.

وی در پایان گفت: از تجربه ای که کسب شده در آینده بهتر استفاده کنم.

ناکامی رستمیان در صعود به فینال ٢۵ متر تپانچه
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۷:۰۷

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

هانيه رستميان با كسب جايگاه بيست و هشتم و ثبت ٥٧٧ امتياز از فينال تپانچه ٢٥ متر دقت و سرعت از فينال باز ماند.

 نخستین رقابت ایران در هشتمین روز بازی های با تیراندازی تپانچه ۲۵ متر سرعت از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی و ۴:۳۰ به وقت تهران در آساکار آغاز شد که هانیه رستمیان در گروه سوم در این ماده تیرخود را شلیک کرد.

این رقابت به دلیل فضای محدود سالن در چهار گروه برگزار شد و در مجموع چهار گروه در تپانچه سرعت ٤٤ تيرانداز حضور داشتند كه در اين ماده ٣٠ تير شليك شد. رستمیان در پایان و جمع مجموع امتيازات سرعت و هدف ٥٧٧ امتياز ثبت كرد و بيست هشتم شد
پرونده تپانچه ايران امروز بسته شد.

اما رقابت های تیراندازی در ماده تفنگ سه وضعیت مردان و ۵٠ متر سه وضعیت زنان در هفته دوم بازی ها برگزار می شود.
تیراندازی که در این دوره با ۶ سهمیه چهار زن و ۲ مرد به این المپیک راه یافت صاحب مدال شد.

هدیه توماس باخ به دختر قایقران ایران
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۶:۵۰

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی مربی و قایقران کشورمان دیداری را با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی برگزار کردند.

در واقع توماس باخ از دو عضو دعوت کرد تا با آن‌ها دیداری داشته باشد. در این دیدار توماس باخ از حضور یک آسیایی دیگر به همراه چین در فینال Aو B المپیک ابراز خوشحالی کرد.در پایان این دیدار باخ یک هدیه که ساعت بود را به نازنین ملایی اهدا کرد.

ملایی درباره دیداری که با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشت گفت: پس از پایان مسابقه آمدند دنبال ما و گفتند که آقای باخ می‌خواهند ملاقاتی با ما داشته باشند. رفتیم و ایشان ابراز خوشحالی کردند از اینکه برای اولین‌بار قایقرانی غیر از کشور چین در آسیا به فینال می‌رسد. آقای باخ تبریک گفتند و من چون ورزشکار بورسیه‌ای کمیته جهانی المپیک هم هستم ایشان خوشحال بودند که سرمایه‌گذاری این کمیته به ثمر نشسته است. پس از پایان این دیدار هم یک ساعت مچی به من هدیه دادند.

ملایی: امیدوارم نگاه ویژه‌تری به قایقرانی بانوان شود/ رقبایم را تا به حال ندیده بودیم
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۶:۲۷

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

نازنین ملایی پس از پایان فینال B رقابت‌های المپیک درباره عملکرد خود، عنوان کرد: واقعیت این است که خیلی خوشحالم نه فقط برای خودم بلکه برای کاروان ایران و همه بانوان. فکر‌می کنم با این کار توانستم دیدگاه دختران را باز کنم، اینکه هیچ چیزی غیر ممکن نیست و فکر نکنند نمی شود. ما دختران هم می توانیم در المپیک بدرخشیم.

ملی‌پوش روئینگ بانوان کشورمان ادامه داد: خوشحالم که توانستم یازدهم شوم، این رکورد یک‌ رکورد‌ خوب است. واقعیت این است که با شرایط تمریناتی که در تهران داشتیم این نتیجه فراتر از انتظار خودمان بود. اردوهای زیاد خوبی نداشتیم، مسابقات جهانی نرفته بودیم و اصلا این رقبا را تا به حال ندیده بودیم!

ملایی با اشاره به رقبای هلندی، آمریکایی و کانادایی‌اش که در رده اول تا سوم قرار گرفتند، گفت: همه آنها با تجربه بودند و هر کدام چند عنوان جهانی دارند. می‌خواهم بگویم که آنها هم با این تجربه در فینال B بودند و من هم در همین فینال پارو زدم. ما امکانات پایین تری داریم اما امروز اینجا حضور داشتیم. امیدوارم نگاه ویژه‌تری به قایقرانی بانوان شود. ما اگر مسابقات بیشتری داشته باشیم قطعا می‌توانیم برای رسیدن به مدال شانس داشته باشیم. 

وی که قبلا گفته بود هدفش المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و درخشش در این رقابت‌هاست در این باره یادآور شد: من این را الان هم می گویم اما به این شکل نیست که المپیک بعدی را بی خیال شوم. قطعا تلاش خواهم کرد تا روز به روز تلاش و تجربه‌ام را بیشتر کنم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

حدادی با چهاردهمی به فینال پرتاب دیسک نرسید
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۶:۰۱

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

رقابت‌های دوومیدانی در استادیوم المپیک همان استادیوم افتتاحیه بازی‌ها از امروز شروع شد.

حدادی در گروه A بازی ها، با پرتابگرانی از اکوادور، فرانسه، امریکا، اتریش، سوئد، مقدونیه، استرالیا، لیتوانی، انگلیس، جاماییکا، آلمان، رومانی، کلمبیا، آلمان و لهستان رقابت کرد. رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران، کارش در دور مقدماتی را با پرتاب
۵۸ متر و ۴۸ سانتیمتر شروع کرد. او در پرتاب دوم رکوردی بهتر از ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر ثبت نکرد. سومین پرتاب دیسکش هم خطا شد تا پرتاب دوم او بهترین رکورد فصلش محسوب شد تا در گروهش چهاردهم باشد. با این حساب احسان حدادی از فینال پرتاب دیسک المپیک جا ماند.

در گروه A ۱۶ پرتابگر حضور داشتند که حدادی با چهاردهمی حضور در فینال را از دست داد. حدادی در نهایت با پرتاب ۵۸.۹۸ در رده ۲۶ قرار گرفت. 32 دو نفر در این ماده حضور داشتند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

حضور صالحی امیری در محل مسابقات دوومیدانی
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۵:۵۹

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز (جمعه) با حضور در ورزشگاه المپیک دوومیدانی مسابقه فرزانه فصیحی و احسان حدادی را از نزدیک تماشا کرد.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، مجید کیهانی و مجید شایسته از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز در ورزشگاه دوومیدانی حاضر بودند.

فصیحی: از رکوردم راضی نبودم
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۵:۱۷

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ فصیحی در  گروه دوم دور مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر ، با اولی در گروهش به جدول اصلی رسید. او که با سهمیه یونیورسالیتی به المپیک رسید، پیش از شروع مسابقه جدول اصلی در دسته ۲ و لاین ۳ با هشت دونده دیگر رقابت کرد که با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه زودتر از بقیه خط پایان را رد کرد.

فصیحی که از این اتفاق خیلی راضی است تاکید کرد: من از رکوردم راضی نبودم، چرا که ساعت ۹ دویدن خیلی زود است. با اینکه بدنم خواب نبود اما بیدار، بیدار هم نبود.

وی درباره رقبایش  هم عنوان کرد: گروه اول سخت تر بود. استرس نداشتم، راحت بودم.

ملی پوش دوومیدانی بانوان درباره شانس برای صعود به نیمه نهایی گفت: باید دید، هیچ چیز تا ند‌وی مشخص نمی شود.

فصیحی در گروه دوم مرحله مقدماتی اول شد
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۴:۵۱

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ فصیحی در دور مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک توکیو امروز با برگزاری مسابقه دوی ۱۰۰ متر زنان آغاز شد و تنها نماینده زنان ایران هم در گروه دوم مرحله پیش مقدماتی دوید.

فرزانه فصیحی در رقابت با ۸ دونده دیگر زمان ۱۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرد و با قرار گرفتن در جایگاه اول گروه خود راهی مرحله مقدماتی شد.

پایان کار نازنین ملایی با کسب عنوان یازدهمی
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۰۴:۴۹

مرحله فینال روئینگ زنان در بازی‌های المپیک توکیو در حالی سپری شد که نازنین ملایی ملی‌پوش کشورمان در فینال B به آب زد.

نازنین ملایی که پیش از این با صعود به این مرحله رکورد جدیدی را در قایقرانی ایران به ثبت رسانده بود، با ثبت زمان ۷:۴۲.۵۷ در رده یازدهم قرار گرفت. در این گروه با انصراف یک ورزشکار، ۵ پاروزن به رقابت پرداختند. پیش از این در تاریخ المپیک هیچ ورزشکاری از کشورمان به فینال B صعود نکرده بود.

براین اساس پرونده مسابقات قایقرانی در روئینگ با عنوان یازدهمی ملایی بسته شد. علی آقامیرزایی ملی‌پوش کشورمان در کایاک است که از چند روز دیگر رقابت خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/

ولادیمیر آلکنو پس از شکست ۳ بر یک تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا در المپیک توکیو اظهار داشت: ایتالیا کاملاً قوی‌تر از ما بود و این دلیل اصلی شکست ما بود. شاید اگر در ست اول می‌توانستیم پیروز شویم، بازی طور دیگری پیش می‌رفت.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه انتقادی از بازیکنانم ندارم، تصریح کرد: آن‌ها آن حدی از توان‌شان را نشان دادند که می‌توانستند داشته باشند. در هر صورت بازی اصلی ما ۲ روز دیگر خواهد بود.

آلکنو در مورد ایتالیا و اینکه این تیم در المپیک ریو هم باعث حذف تیم ملی کشورمان از بازی‌ها شده بود، خاطرنشان کرد: مدت‌ها از ریو گذشته است. ما فقط به بازی آینده فکر می‌کنیم؛ حتی الان که چند قدم از سالن دیدار با ایتالیا دور شدیم، فقط به رقابت با ژاپن فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه با این شکست صعود ایران سخت شد یا خیر، تصریح کرد: در هر دوره المپیک هر بازی خطرات خود را دارد و ما الان به رقابت با ژاپن فکر می‌کنیم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین دیدارش در بازی‌های المپیک توکیو با نتیجه ۳ بر یک (۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱) مغلوب ایتالیا شد.

شاگردان آلکنو یکشنبه، دهم مرداد ماه در آخرین دیدارشان به مصاف ژاپن میزبان خواهند رفت و در صورت پیروزی بدون اما و اگر راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد.

در پایان این نبرد تمام عیار میثم صالحی با کسب ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن ایران مقابل ایتالیا بود و میلاد عبادی‌پور هم با ۱۲ امتیاز دیگر بازیکن تاثیرگذار ایران بود.
 
همچنین عثمانی خوانتورنا با کسب ۲۰ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و ایوان زایتسف هم باوجود تنها دو ست در بازی و تعویض به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست ۱۲ امتیاز برای آتزوری کسب کرد.

گزارش کامل این دیدرا را در زیر مشاهده نمایید:

شکست تلخ ایران مقابل ایتالیا در روز مصدومیت زایتسف/ تکلیف صعود به بازی با ژاپن کشیده شد + عکس

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و تیم ملی وزنه‌برداری که با حضور علی داوودی، علی هاشمی، محمدحسین برخواه و محسن بیرانوند برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو شب گذشته تهران را به مقصد توکیو محل برگزاری سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ترک کرده بودند لحظاتی قبل در میان استقبال تشریفات کمیته ملی المپیک وارد توکیو شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی که در حال حاضر در توکیو حضور دارد از روز یکشنبه ۱۰ مرداد و تیم ملی وزنه‌برداری هم از روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد رقابت‌هایش آغاز خواهد شد.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و کاراته نیز امشب عازم توکیو می‌شوند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

در ادامه بازگشت تیم‌های ملی اعزامی به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ لحظاتی قبل تیم‌های ملی شمشیربازی، بدمینتون و دوچرخه‌سواری با ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اهدا گل از سوی علیرضا رحیمی عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مورد استقبال قرار گرفتند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز به وقت محلی در توکیو با حسین المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا و معاون فنی شورای المپیک آسیا دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و فرید فتاحیان مدیر روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک در این دیدار صالحی امیری را همراهی می کردند.

در این نشست صالحی امیری ابتدا گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده طی ۳ سال گذشته از سوی کمیته ملی المپیک ارائه داد و گفت: کمیته ملی المپیک در این مدت توجه خوبی به فدراسیون‌های ورزشی داشت و در خصوص نوسازی و تجهیز امکانات ورزشی، تاریخ شفاهی، راه اندازی موزه ملی ورزش و تندیس مدال آوران و تالار مشاهیر ورزش کشور و رونمایی از سردیس بسیاری از قهرمانان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: با حضور رضوانی در راس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شاهد زحمات بسیاری از سوی وی برای رشد این فدراسیون بوده ایم البته در رشته‌های دیگر هم اقدامات خوبی انجام شده در قایقرانی وضعیتمان خوب است که برای بازی‌های آسیایی سال بعد برنامه ریزی و هدف‌گذاری کرده ایم تا مدال‌ها و عناوین بهتری نصیب کاروان ورزشی کشورمان گردد هر چند در رشته‌های دیگری همچون دوومیدانی هم هزینه خوبی صورت گرفته است.

روز هشتم رقابت‌های المپیک امروز هشتم مردادماه در حالی پیگیری شد که ورزشکاران ایران بعد از طلای فروغی در روز گذشته هم نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند تا کاروان ایران با همان مدالی که توسط جواد فروغی بدست آورد در حال حاضر در رده سی و یکم مشترک قرار گیرد.

در صدر جدول رده بندی چین توانست در این روز ۳ مدال طلا بگیرد و جایگاه اول را از ژاپن بگیرد. چینی‌ها با ۱۵ طلا، ۷ نقره و ۹ برنز در مجموع ۳۱ مدال را بدست آورده است. در رده دوم ژاپن حضور دارد، سامورایی‌ها با ۱۵ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز در مجموع با ۲۵ مدال به این رده سقوط کردند. آمریکا که رقابت فشرده‌ای در صدر جدول دارد با ۱۴ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز مکان سوم را در اختیار دارد.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

 

 

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

فرزانه فصیحی بعد از مسابقه خود با حریفان قدرش در دور مقدماتی اظهار داشت: مسابقه خوب بود. المپیک میدان بزرگی است. انتظار نتیجه و تایم بهتر داشتم، اما ان شالله به زودی بهتر می‌شوم. این راه تازه شروع شده است. به نیمه نهایی فکر می‌کردم و اگر رکوردی که در تهران داشتم می‌زدم می‌رفتم.

دونده کشورمان ادامه داد: خیلی برای این لحظه تلاش کردم و خوشحالم که اینجا بودم. هوا شرجی بود و به خاطر راند قبلی خسته شدم.

وی در خصوص اینکه این آوردگاه برایش چطور بود عنوان کرد: المپیک برای من کسب تجربه بود. بزرگترین آن بودن درکنار خوب‌های جهان هست.

فصیحی در مورد اینکه رویای او چه بوده تاکید کرد:رویای من همیشه رسیدن به المپیک بود و الان دیگه رسیدن به آن هیچی نیست و باید به رده‌های بالاتر بروم و رتبه ام بیشتر شود. رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند. آن‌ها دست یافتنی نیستند.

فصیحی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردی چه چیزی را تغییر می‌دهی گفت: اگر به عقب بازگردم نمی‌دانم چه چیزی را عوض میکنم تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم و یک جلسه تمرین از دست ندادم، اما تجربه کسب کردن اسان نیست، اما درنهایت به المپیک رسیدم.

دونده کشورمان در خصوص اینکه برنامه اش برای بازی‌های آسیایی چیست گفت: برای آسیایی تلاشم بیشتر می‌شود و تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم مدال بگیرم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ حدادی حذف شد/ فصیحی به نیمه نهایی نرسید/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر ایران در المپیک به مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید. او بعداز اولی در گروهش با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه به جدول اصلی رقابتهای ۱۰۰ متر المپیک رسید و روی خط استارت لاین ۲ دسته سوم با دونده های

آلمان، باربادوس، امریکا، زامبیا، چین، ایتالیا، سری لانکا برای نیمه نهایی رقابت کرد. او در این رقابت با رکورد ۱۱ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه به مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید.

دونده سرعتی ایران ، ۵۷ سال بعداز سیمین صفامهر با سهمیه یونیور سالیتی ، دومین دونده زن ایرانی بود که در المپیک توکیو دوید.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس
احسان حدادی پس از ناکامی در صعود به فینال مسابقات پرتاب دیسک در پاسخ به این سوال که چرا نتوانستی به فینال راه پیدا کنی، گفت: امروز، رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر، بهترین پرتاب من در المپیک بود، البته کار خیلی سختی بود، چرا که سال قبل بعداز اینکه من کرونا گرفتم، یکسال فصل مسابقات را از دست دادم، امسال هم با مصدومیت کمرم هیچ مسابقه‌ای ندادم، تنها حضورم مرحله اول لیگ بود. در صورتی که وقتی قرار است در المپیک پرتاب کنی باید چند مسابقه خوب شرکت کرده باشی، من مصدوم هم بودم، ولی خودم توقع پرتاب بالای ۶۲-۳ متر را داشتم، اما متاسفانه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته بودی، اگر بالای ۶۳.۴ متر پرتاب نکنی، المپیک نخواهی آمد و حالا که آمدی بابت تکمیل رزومه ات بود؟، گفت: دوست داشتم چهارمین المپیکم نتیجه بهتری بگیرم. اما از من خواستند در چهارمین المپیکم شرکت کنم. از طرفی اگر من نمی‌آمدم و کسی هم جایگزینم نمی‌شد، حالت خوبی نداشت و من به احترام المپیک آمدم. حالا خیلی هم ناراحت نیستم.

حدادی در خصوص امکان حضورش در المپیک پاریس گفت: نمی‌دانم که توکیو آخرین المپیکم بود یا خیر. اگر بدنم جواب دهد دوست دارم شرکت کنم.

وی افزود: سال آینده در بازی‌های آسیایی چین شرکت خواهم کرد و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. اگر آنجا نتیجه خوب گرفتم و بدنم آماده بود در پاریس شرکت می‌کنم.

حدادی تصریح کرد: اگر این آخرین المپیک برای من باشد که واقعا بد تمام شد. المپیک یک سال عقب افتاد، کرونا گرفتم و متاسفانه در هیچ مسابقه بزرگی شرکت نکردم. وقتی مسابقه بزرگ شرکت نکنی نباید شانس مدال هم برای خودت متصور باشی. برای همین می‌دانستم که شاید نتیجه خوبی نخواهم گرفت، ولی انتظار داشتم بالای ۶۲ متر پرتاب کنم که متاسفانه نشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم به ۶۲ متر تا پایان سال برسم. دوست داشتم بهتر از این پرتاب کنم، ولی گاهی مواقع آدم آن چیزی که انتظار دارد بهش نمی‌رسد.

حدادی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها عنوان کردند که برای حدادی خرج زیادی شده، ولی نتیجه مطلوبی نگرفته است، گفت: تنها مدال‌آور دو ومیدانی ایران در المپیک هستم. ۴ مدال طلای بازی‌های آسیایی دارم و سال آینده به دنبال کسب پنجمین مدال آن هستم برای همین مسئولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برای من هزینه نمی‌کرد.

وی افزود: الان هم به دلیل آسیب‌دیدگی که جزیی از ورزش است نتیجه خوبی نگرفتم. تمام تلاشم را کردم، ولی به فینال راه پیدا نکردم.

حدادی در مورد اینکه قرار است عمل جراحی روی کمر خود انجام دهد، گفت: جراحی آخرین مرحله است. در تلاشم تا بازی‌های آسیایی این کار را انجام ندهم.

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن تاکید کرد: تصمیمم بر این بود در المپیک توکیو به دلیل مصدومیتی که داشتم، نباشم، ولی چون ورودیه کسب کرده بودم و تا سال آینده هم مسابقه بزرگی نداشتم باید در آن شرکت می‌کردم تا خودم را محک بزنم برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین.

وی تصریح کرد: همیشه آن چیزی که می‌خواهی، نمی‌شود، من تمام تلاشم را کردم تا در چهارمین حضورم در المپیک نتیجه خوبی بگیرم. من چهارمین ورزشکاری هستم که در ۴ المپیک حضور دارم و دوست داشتم نتیجه خوبی بگیرم، اما این اتفاق نیفتاد.

حدادی در مورد قرارداد مربی‌اش گفت: قرارداد مک ویل‌کینز فردا به پایان می‌رسد و حسین توکلی هم در این چند وقت زحمت زیادی برای من کشید و می‌خواستم با یک پرتاب مناسب جواب زحماتشان را بدهم که این اتفاق نیفتاد.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

بانوي تيرانداز ايران پس از پايان رقابت خود در تپانچه سرعت بار رواني و فشار رقابت های تیراندازی در المپیک را سنگین توصیف کرد و گفت: اما تجربه خوبي كسب شد که امیدوارم در آینده از ءن بهتر استفاده کنم

رستمیان درباره عملكرد خود در اين دوره از بازي هاي المپيك مي گويد: مسابقه تپانچه در ماده هاي دقت و سرعت طي ٢ روز برگزار شد كه امروز در ماده سرعت رقابتم را خوب شروع كردم و در گام نخست ١٠٠ كسب شد

وي ادامه داد: اما در ادامه خوب ظاهر نشدم كه دليل آن بحث رواني و فشار مسابقات بود. اما تجربه خوبي كسب شد.
رستميان كه براي نخستين بار به المپيك راه يافته است اين را هم گفت: ركوردهاي بالاتري در رقابت هاي گذشته زدم که با ٨۴ امتیاز توانستم فینالیست شود و اميدوارم بود در المپیک رکورد را تکرار کنم که نشد

رستمیان فضای رقابت را سنگين عنوان کرداست و گفت: تیراندازان باتجربه زیادی در این رویداد حضور داشتند اما انتظار بيشتری از خود داشتم و از طرفی ركوردها نزدیک هم به بود.

وی در پایان گفت: از تجربه ای که کسب شده در آینده بهتر استفاده کنم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ رستمیان باز هم فینالیست نشد + عکس

هانيه رستميان با كسب جايگاه بيست و هشتم و ثبت ٥٧٧ امتياز از فينال تپانچه ٢٥ متر دقت و سرعت از فينال باز ماند.

 نخستین رقابت ایران در هشتمین روز بازی های با تیراندازی تپانچه ۲۵ متر سرعت از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی و ۴:۳۰ به وقت تهران در آساکار آغاز شد که هانیه رستمیان در گروه سوم در این ماده تیرخود را شلیک کرد.

این رقابت به دلیل فضای محدود سالن در چهار گروه برگزار شد و در مجموع چهار گروه در تپانچه سرعت ٤٤ تيرانداز حضور داشتند كه در اين ماده ٣٠ تير شليك شد. رستمیان در پایان و جمع مجموع امتيازات سرعت و هدف ٥٧٧ امتياز ثبت كرد و بيست هشتم شد
پرونده تپانچه ايران امروز بسته شد.

اما رقابت های تیراندازی در ماده تفنگ سه وضعیت مردان و ۵٠ متر سه وضعیت زنان در هفته دوم بازی ها برگزار می شود.
تیراندازی که در این دوره با ۶ سهمیه چهار زن و ۲ مرد به این المپیک راه یافت صاحب مدال شد.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی مربی و قایقران کشورمان دیداری را با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی برگزار کردند.

در واقع توماس باخ از دو عضو دعوت کرد تا با آن‌ها دیداری داشته باشد. در این دیدار توماس باخ از حضور یک آسیایی دیگر به همراه چین در فینال Aو B المپیک ابراز خوشحالی کرد.در پایان این دیدار باخ یک هدیه که ساعت بود را به نازنین ملایی اهدا کرد.

ملایی درباره دیداری که با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشت گفت: پس از پایان مسابقه آمدند دنبال ما و گفتند که آقای باخ می‌خواهند ملاقاتی با ما داشته باشند. رفتیم و ایشان ابراز خوشحالی کردند از اینکه برای اولین‌بار قایقرانی غیر از کشور چین در آسیا به فینال می‌رسد. آقای باخ تبریک گفتند و من چون ورزشکار بورسیه‌ای کمیته جهانی المپیک هم هستم ایشان خوشحال بودند که سرمایه‌گذاری این کمیته به ثمر نشسته است. پس از پایان این دیدار هم یک ساعت مچی به من هدیه دادند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

نازنین ملایی پس از پایان فینال B رقابت‌های المپیک درباره عملکرد خود، عنوان کرد: واقعیت این است که خیلی خوشحالم نه فقط برای خودم بلکه برای کاروان ایران و همه بانوان. فکر‌می کنم با این کار توانستم دیدگاه دختران را باز کنم، اینکه هیچ چیزی غیر ممکن نیست و فکر نکنند نمی شود. ما دختران هم می توانیم در المپیک بدرخشیم.

ملی‌پوش روئینگ بانوان کشورمان ادامه داد: خوشحالم که توانستم یازدهم شوم، این رکورد یک‌ رکورد‌ خوب است. واقعیت این است که با شرایط تمریناتی که در تهران داشتیم این نتیجه فراتر از انتظار خودمان بود. اردوهای زیاد خوبی نداشتیم، مسابقات جهانی نرفته بودیم و اصلا این رقبا را تا به حال ندیده بودیم!

ملایی با اشاره به رقبای هلندی، آمریکایی و کانادایی‌اش که در رده اول تا سوم قرار گرفتند، گفت: همه آنها با تجربه بودند و هر کدام چند عنوان جهانی دارند. می‌خواهم بگویم که آنها هم با این تجربه در فینال B بودند و من هم در همین فینال پارو زدم. ما امکانات پایین تری داریم اما امروز اینجا حضور داشتیم. امیدوارم نگاه ویژه‌تری به قایقرانی بانوان شود. ما اگر مسابقات بیشتری داشته باشیم قطعا می‌توانیم برای رسیدن به مدال شانس داشته باشیم. 

وی که قبلا گفته بود هدفش المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و درخشش در این رقابت‌هاست در این باره یادآور شد: من این را الان هم می گویم اما به این شکل نیست که المپیک بعدی را بی خیال شوم. قطعا تلاش خواهم کرد تا روز به روز تلاش و تجربه‌ام را بیشتر کنم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی + عکس

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

رقابت‌های دوومیدانی در استادیوم المپیک همان استادیوم افتتاحیه بازی‌ها از امروز شروع شد.

حدادی در گروه A بازی ها، با پرتابگرانی از اکوادور، فرانسه، امریکا، اتریش، سوئد، مقدونیه، استرالیا، لیتوانی، انگلیس، جاماییکا، آلمان، رومانی، کلمبیا، آلمان و لهستان رقابت کرد. رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران، کارش در دور مقدماتی را با پرتاب
۵۸ متر و ۴۸ سانتیمتر شروع کرد. او در پرتاب دوم رکوردی بهتر از ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر ثبت نکرد. سومین پرتاب دیسکش هم خطا شد تا پرتاب دوم او بهترین رکورد فصلش محسوب شد تا در گروهش چهاردهم باشد. با این حساب احسان حدادی از فینال پرتاب دیسک المپیک جا ماند.

در گروه A ۱۶ پرتابگر حضور داشتند که حدادی با چهاردهمی حضور در فینال را از دست داد. حدادی در نهایت با پرتاب ۵۸.۹۸ در رده ۲۶ قرار گرفت. 32 دو نفر در این ماده حضور داشتند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛  ناکامی حدادی در صعود به فینال پرتاب دیسک/ فصیحی در گروه دوم مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز (جمعه) با حضور در ورزشگاه المپیک دوومیدانی مسابقه فرزانه فصیحی و احسان حدادی را از نزدیک تماشا کرد.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، مجید کیهانی و مجید شایسته از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز در ورزشگاه دوومیدانی حاضر بودند.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ فصیحی در  گروه دوم دور مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر ، با اولی در گروهش به جدول اصلی رسید. او که با سهمیه یونیورسالیتی به المپیک رسید، پیش از شروع مسابقه جدول اصلی در دسته ۲ و لاین ۳ با هشت دونده دیگر رقابت کرد که با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه زودتر از بقیه خط پایان را رد کرد.

فصیحی که از این اتفاق خیلی راضی است تاکید کرد: من از رکوردم راضی نبودم، چرا که ساعت ۹ دویدن خیلی زود است. با اینکه بدنم خواب نبود اما بیدار، بیدار هم نبود.

وی درباره رقبایش  هم عنوان کرد: گروه اول سخت تر بود. استرس نداشتم، راحت بودم.

ملی پوش دوومیدانی بانوان درباره شانس برای صعود به نیمه نهایی گفت: باید دید، هیچ چیز تا ند‌وی مشخص نمی شود.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز هشتم؛ فصیحی در دور مقدماتی اول شد/ پایان کار ملایی با کسب عنوان یازدهمی

رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک توکیو امروز با برگزاری مسابقه دوی ۱۰۰ متر زنان آغاز شد و تنها نماینده زنان ایران هم در گروه دوم مرحله پیش مقدماتی دوید.

فرزانه فصیحی در رقابت با ۸ دونده دیگر زمان ۱۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرد و با قرار گرفتن در جایگاه اول گروه خود راهی مرحله مقدماتی شد.

مرحله فینال روئینگ زنان در بازی‌های المپیک توکیو در حالی سپری شد که نازنین ملایی ملی‌پوش کشورمان در فینال B به آب زد.

نازنین ملایی که پیش از این با صعود به این مرحله رکورد جدیدی را در قایقرانی ایران به ثبت رسانده بود، با ثبت زمان ۷:۴۲.۵۷ در رده یازدهم قرار گرفت. در این گروه با انصراف یک ورزشکار، ۵ پاروزن به رقابت پرداختند. پیش از این در تاریخ المپیک هیچ ورزشکاری از کشورمان به فینال B صعود نکرده بود.

براین اساس پرونده مسابقات قایقرانی در روئینگ با عنوان یازدهمی ملایی بسته شد. علی آقامیرزایی ملی‌پوش کشورمان در کایاک است که از چند روز دیگر رقابت خود را آغاز خواهد کرد.

نظر شما