شناسهٔ خبر: 48590451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلمات روس: روسیه و کشورهای اسلامی هدف جنگ اطلاعاتی غرب قرار دارند

مسکو- ایرنا - الکساندر بیکانتف، معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه و کشورهای اسلامی هدف جنگ اطلاعاتی غرب قرار دارند و باید با یکدیگر در این مورد همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایرنا از کازان، بیکانتف روز پنجشنبه در جلسه عمومی نشست روسیه و کشورهای اسلامی در کنفرانس کازان - ۲۰۲۱  گفت: روسیه و کشورهای اسلامی باید با همکاری یکدیگر در برابر جنگ اطلاعاتی غرب مقابله کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مقابله با جنگ اطلاعاتی خاطرنشان کرد: نمی توان عامل جنگ اطلاعات جهانی را نادیده گرفت.

 معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه گفت: این جنگ علیه ما، توسط کشورهای غربی با رویکردهای ارزشی متفاوت از نئولیبرالیسم به راه افتاده و در حال اجرا است.

وی افزود: برای این منظور و در راستای رسیدن غرب به اهداف خود، یک پیش زمینه اطلاعاتی منفی علیه ما شکل گرفته است که، همه مشکلات در کشورهایی مانند روسیه، چین، ایران، کشورهای جهان اسلام ملتهب نشان دده شده و موفقیتهای این کشورها به گونه ای دیگر مطرح می شود.

به گفته بیکانتف، هدف از این اقدامات، تضعیف مخالفان کشورهایی چون روسیه ایران چین از راه بی اعتبار کردن حداکثر آنها در فضای اطلاعات جهانی است. 
وی افزود: ترفند دیگر در جنگ اطلاعاتی تقسیم رسانه های جهان به "صحیح" و "نادرست" توسط غرب با دریافت پول از بودجه دولت است.
بیکانتف تصریح کرد: وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که مسکو و جهان اسلام به طور واقعی به پیشگیری از جنگ اطلاعاتی، تقویت چند قطبی اطلاعات نیاز دارند.  

دوازدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با حضور ایران روز گذشته در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز بکار کرد و امروز نیز ادامه داشت.

بخش عمده این نشست  به صورت مجازی برگزار شد.

در جلسه های عمومی و تخصصی این نشست نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۳۳ جمهوری و استان روسیه و موضوعاتی همچون همکاریهای روسیه با کشورهای اسلامی، مسائل بانکی و بانکداری اسلامی و گسترش همکاریهای اقتصادی مناطق روسیه با کشورهای مسلمان در دستور کار قرار داشت.      

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به این نشست با تاکید بر روابط خوب روسیه با جهان اسلام اعلام کرد که روسیه در مبارزه با تروریسم بین المللی با کشورهای اسلامی همکاری می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پوتین تصریح کرد: کشورهای اسلامی می توانند روی همکاری روسیه در عبور از بحران های منطقه ای و مبارزه با تروریسم بین‌المللی حساب کنند.

وی افزود: می خواهم تأکید کنم که شرکای ما می توانند در تلاش برای غلبه بر بحران های منطقه ای و مشکلات حاد اجتماعی، در مقابله با همه مظاهر تروریسم و ‌افراط گرایی، روی حمایت و همکاری روسیه حساب کنند.

پوتین تصریح کرد: روابط روسیه با کشورهای اسلامی به طور سنتی دوستانه و سازنده است

نظر شما