شناسهٔ خبر: 48590181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهادت جوان ۲۰ ساله فلسطینی در الخلیل/ واکنش حماس و جهاد اسلامی به جنایت صهیونیست‌ها

یک جوان ۲۰ ساله فلسطین امروز، پنجشنبه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک «بیت امر» به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین «وفا»، عصر امروز پنجشنبه یک جوان ۲۰ ساله فلسطینی به نام «شوکت خالد عوض» به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «بیت امر» واقع در شمال الخلیل به شهادت رسید.

خالد عوض در حین درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام تشییع پیکر محمد العلامی کودک ۱۱ ساله فلسطینی که دیروز چهارشنبه به شهادت رسیده بود، از ناحیه شکم و سر مورد هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت.

منابع پزشکی اعلام کردند که شهید خالد عوض پس از زخمی شدن به بیمارستان المیزان در الخلیل منتقل شد، اما تلاش‌ها برای نجات او فایده نداشت و به شهادت رسید.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تحقیقات ارتش این رژیم نشان می‌دهد خالد عوض هیچ تهدیدی برای نظامیان صهیونیست نداشته است.

منابع پزشکی فلسطینی همچنین پیش از این اعلام کرده بودند که در مراسم تشییع پیکر شهید العلامی، ۱۰ شهروند فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی زخمی شده‌اند.

در واکنش به شهادت خالد عوض، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تسلیت شهادت این جوان فلسطینی، از مقاومت و مشارکت اهالی «بیت امر» در انقلاب ملت فلسطین در کرانه باختری علیه رژیم اشغالگر فلسطین قدردانی کرد.

قاسم حازم گفت: این خون‌های پاک به مثابه انگیزه‌ای برای نبرد آزادسازی هستند و شهادت، روحیه و اصرار مردم فلسطین برای ادامه دادن به انقلاب خود را تقویت می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شهادت این جوان ۲۰ ساله را تسلیت گفت و خواستار تشدید اقدامات مقابله‌ای با صهیونیست‌ها و اشغالگران به‌عنوان یک پاسخ طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام/

نظر شما