شناسهٔ خبر: 48589745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سینمای ایران به امیدی زنده است

تهیه کننده سینما گفت: سینمای ایران پیش از کرونا هم حال و روز خوشی نداشت و به امیدی زنده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  "علی اکبر ثقفی" گفت: وضعیت ما شبیه به کشاورزانی شده که بذر می کارند و در انتظار باران می نشینند. باید فیلم هایی بسازیم که سنگین نباشند و به حیات سینما کمک کنند.

تهیه کننده سینما افزود: در شرایط فعلی هزینه های ساخت فیلم به شدت افزایش یافته است. عقل سلیم می گوید که در این شرایط نباید فیلم ساخت، چون امکان فروش وجود ندارد.

<div id="video-display-embed-code_408289" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822561/408289?width=400&height=300"></script></div>
او گفت: نه تنها سینما در ایران بلکه سینما در کل جهان از نظر اکران خریدار ندارد. در حال حاضر 200 فیلم در انتظار اکرانند.
ثقفی با بیان اینکه سینما صنعت - هنر است ، گفت: سینما سروس روز جمعه هفته گذشته سه بلیط فروخته است. کسی که به دنبال صنعت سینما و پول است نمی تواند دوام بیاورد.
 

"محمد حسینی" کارشناس سینما هم از تاثیر مخرب کرونا در روزگار سینما گفت و افزود: کرونا در تمام جهان به سینما لطمه زد، اما به گسترش سامانه های فضای مجازی کمک کرد.

حسینی افزود: منابع معنوی از مهمترین دارایی های کمپانی های فیلم سازی است. قهرمان های فیلم ها منابع معنوی به شمار می روند و کمپانی می تواند با تکیه بر این دارایی، درآمدزایی کند.

<div id="video-display-embed-code_408290" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822561/408290?width=400&height=300"></script></div>
محمد حسینی از صرفه جویی در سینما گفت و افزود: کمپانی ها و شرکت های بزرگ به سه نکته اهمیت می دهند یکی از آنها منابع معنوی است. سینما در اصل عنصر زایایی (زاینده)است. سینمای ایران دچار یک مشکل بی قهرمانی و یا رهاشدگی قهرمان است.
کارشناس سینما گفت: سینما صنعت گرانی است تا هزینه میلیاردی نکنید باور پذیری هم ندارد.

 

نظر شما