شناسهٔ خبر: 48589600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفر یک روزه نماینده ولی‌فقیه به قلعه رئیسی و دیشموک

نماینده ولی فقیه و مسئولین استانی به چاروسا و دیشموک سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در سفری یک روزه نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیریت برنامه و بودجه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به برای دومین بار به دو بخش چاروسا و دیشموک سفر کردند.

در ابتدای این سفر با حضور در روستای امامزاده نورالدین(ع) کلنگ اتصال محور قلعه رئیسی و دیشموک به محور پاتاوه به دهدشت به زمین زده شد تا مردم این مناطق روز خوبی برای خروج از بن بست داشته باشند و قطعا آسفالت این مسیر کمک شایانی به پیشرفت مناطق چاروسا و دیشموک دارد.

این پروژه که با همکاری راهداری و حمل و نقل و ستاد اجرای فرمان امام انجام می گیرد به طول 7کیلومتر زیرسازی و آسفالت که قریب به 8میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح رسالت‌ها و خدمات ستاد اجرایی در این مراسم گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۵ پروژه حوزه راه روستایی و ساخت پل در استان مشارکت دارد.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه راه سازی استان ۱۳۸ میلیارد ریال است.

نادری گفت : ۱۱ پروژه در حال اجرا و ۴ پروژه هم افتتاح شده است و تمامی این پروژه ها در مناطق محروم و دور افتاده استان در حال اجرا است.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان به همراه هیات همراه به شهر قلعه رئیسی رسیدند و فاز اول کمربندی این شهر را افتتاح کردند و از تمثال حاج قاسم سلیمانی در بلوار این مسیر رونمایی کردند.

حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم در افتتاح این مراسم با تقدیر از همه کسانی که در جهت کمک به مردم تلاش می کنند گفت: این خدمات به برکات نظام جمهوری اسلامی هستند و باید امروز قدردان و شاکر خدمات نظام و انقلاب باشیم ، مشکلات در تمام دنیا هستند اما خدمت امنیت و توجه مسئولین به مردم وجود دارد که باید قدردان و شاکر خداوند بابت این نظام و انقلاب باشیم.

در ابتدای افتتاح این مسیر صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از توجه نماینده ولی فقیه و مسئولین استانی به چاروسا که در ماه های گذشته دومین سفر را به این منطقه داشتند عنوان کرد: مناطق دور دست و دور افتاده استان همچون چاروسا نیازمند توجه است که حقیقتا توجه نماینده محترم ولی فقیه به این منطقه بی بدیل است و امیدواریم با نگاهی که به این منطقه وجود دارد شاهد پیشرفت بیش از پیش پروژه های عمرانی در این منطقه باشیم.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم در حاشیه افتتاحیه کمربندی قلعه رئیسی گفت: بودجه 1400 کمک خوبی به مناطق چاروسا و دیشموک صورت گرفت که نگاه استاندار استان هم توجه به مناطق محروم استان است  کلنگ زنی امروز اتصال محور قلعه رئیسی به محور پاتاوه به دهدشت از مسیر امامزاده نورالدین(ع) قطعا یک خبر خوب و مسرت بخش است که امیدواریم پیگیری و تکمیل شود.

آبرود شهردار قلعه رئیسی قلعه رئیسی هم در حاشیه افتتاح این پروژه با تقدیر از معاون عمرانی و برنامه و بودجه استان به پروژه های قلعه رئیسی گفت: فاز اول کمربندی قلعه رئیسی شامل زیرسازی، جدول گذاری، کمربندی  و آسفالت مسیر به طول 1کیلومتر از سال 97آغاز شد و از امروز زیر بار ترافیک رفته که یکی از پروژه های مهم شهرداری در سالهای گذشته بود.

وی با بیان اینکه اعتبار این مسیر 2میلیارد تومان است تاکید کرد: امیدواریم در زمینه آسفالت معابر و کمک های مالی شهرداری مجموعه استانداری توجه ویژه به شهر قلعه رئیسی داشته باشند.

فروغی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی هم خواستار راه اندازی بنیاد علوی در چاروسا شد.

مسیر تنگ چویل و خوزستان از محور قلعه رئیسی، شوتاور، اسفندان صیدون خوزستان مقصد بعدی نماینده ولی فقیه و هیات همراه بود که از این مسیر بازدید کردند.

این مسیر که خواسته مردم چاروسا و دیشموک برای خروج از بن بست برای کوتاه کردن مسیر به خوزستان است با شنیدن سفر مسئولین روی این مسیر بسیاری از مردم خود را به نماینده ولی فقیه، معاون عمرانی، رئیس برنامه و بودجه، فرماندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل رساندن تا بتوانند پیام خود را به آنها برسانند تا شاید برای اتصال و بازسازی مسیر کاری کنند.

یکی از اهالی مردم دیشموک در این خصوص گفت: اعتباراتی به این مسیر اختصاص دادند اما اولویت مسیر روکش آسفالت 7کیلومتری است که از اسفندان تا مرز خوزستان است که با روکش آن و ایمنی اطراف تنگ چویل راحت تر می توانیم از آن عبور و مرور کنیم.

یکی از مردم قلعه رئیسی هم در حاشیه این بازدید تاکید کرد: این یک خواسته عمومی مردم است که می تواند مسیر 450کیلومتری از شهر دهدشت را به 130کیلومتر از این مسیر کاهش دهد و مردم این مناطق می توانند به راحتی هر چه تمام از این مسیر استفاده کنند.

نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان در حاشیه این بازدید توضیحاتی را در خصوص مسیر به نماینده ولی فقیه ارائه دادند.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم بازگشایی و آسفالت این مسیر را برای عبور و مرور فعلی مردم یک اولویت دانست.

 

در ادامه کلنگ زنی مسیر رود ایک به دیشموک از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه و هیات همراه به چاروسا و دیشموک بود.

بازگشایی و اتصال این محور هم می تواند مردم رود ایک و اسفندان را به دیشموک می رساند.

ذبح حیوان و حضور باشکوه مردم روستاهای اطراف در کلنگ زنی این مسیر قابل توجه بود.


گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

نظر شما