شناسهٔ خبر: 48588610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نتایج رقابت ورزشکاران ایران در ششمین روز

نمایندگان ایران در ادامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در چهار رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  در ششمین روز رسمی از آغاز بازی‌های المپیک توکیو  و در تیراندازی، هانیه رستمیان - نماینده کشورمان در ماده تپانچه ۲۵ متر، امروز(پنج شنبه) در بخش دقت با ۴۳ تیرانداز دیگر به رقابت پرداخت و با امتیاز ۹ ممیز ۶۳۳ در جایگاه شانزدهم ایستاد. رستمیان، فردا جمعه در ماده سرعت مسابقه می‌دهد تا پس از جمع امتیازات، تکلیف وی برای صعود مشخص شود.
 
رستمیان روز گذشته در تپانچه ۲۵ متر دقت در گروه دوم رقابت کرد که پس از پایان دیدار سه گروه در نهایت با کسب ۲۸۵ امتیاز شانزدهم شد.

درقایقرانی و در نیمه نهایی روئینگ، نازنین ملایی ملی‌پوش کشورمان در گروه خود با حریفانی از آمریکا، اتریش، نیوزیلند، کانادا و بریتانیا رقابت کرد و با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه در رده ششم ایستاد و به فینال B راه یافت. به این ترتیب، ملایی برای کسب یکی از جایگاه‌های ششم تا دوازدهم مسابقه خواهد داد.
ملایی فردا(جمعه) در فینال بی ساعت ٩:٥٠ به وقت محلی و ۵:۲۰ دقیقه صبح به وقت تهران با پنج قایقران پارو می‌زند. در این مرحله نمایندگانی از کانادا، نیوزیلند، آمریکا و ایرلند رقابت می‌کنند.

در شنا و در ۱۰۰ متر آزاد که یکی از مدال‌های با ارزش المپیک محسوب می‌شود، کائِلب دِرِسِلِ امریکایی با ثبت رکورد ۴۷ ثانیه و ۲ صدم ثانیه، علاوه برکسب دومین طلای خود در این بازی ها، رکورد المپیک را که پیش از این ۱۲ سال در اختیار سولی وان استرالیایی بود، ۳ صدم ثانیه ارتقا داد.

در ۸۰۰ متر آزاد، روبرت فینکِ آمریکایی، جُرجیو پالتِری نیه ری از ایتالیا و میخائیلو رومانچوکِ اوکراینی صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شد.

در ۲۰۰ متر قورباغه هم، ایزاک اِستوب لِتی از استرالیا قهرمان شد و آرنو کامینگا از هلند و ماتی ماتوسن از فنلاند در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

در رویینگِ دونفره تک پاروی مردان، تیم کرواسی متشکل از برادران سینکوویچ، مدال طلا را از آن خود کرد و تیم‌های رومانی و دانمارک دوم و سوم شدند. در بخش زنان هم نیوزیلند، کمیته المپیک روسیه و کانادا عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند.

و در روئینگ دونفره جفت پارو، ایرلند جنوبی به مدال طلا رسید، آلمان نقره گرفت و ایتالیا سوم شد. در بخش زنان هم ایتالیا، فرانسه و هلند اول تا سوم شدند.

و در تیراندازی به اهداف پروازی، جیری لیپتاک و داوید کاسته لِسکی - هردو از جمهوری چک به ترتیب مدال‌های طلا و نقره را از آن خود کردند و ورزشکار انگلیسی برنز گرفت. در بخش زنان هم، رِهاک اِستف کووا از اسلوونی با ۴۳ امتیاز رکورد المپیک را شکست داد و به مدال طلا رسید.
<div id="video-display-embed-code_408257" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822554/408257?width=400&height=300"></script></div>
رقابت‌های دوومیدانی هم از فردا (جمعه) در ۲ ماده آغاز می‌شود که "احسان حدادی" پرتاپ گر دیسک و نایب قهرمان المپیک لندن ساعت ۱۱:۲۰ به وقت محلی و ۶:۵۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود که حدادی در گروه دوم با ۱۵ پرتاپ گر دیگر رقابت می‌کند.

فرزانه فصیحی دومین دوومیدانی کار ایران که سهمیه یونیورسالیتی (سهمیه جهانی اعطایی به فدراسیون ها) را کسب کرده ساعت ۹:۰۷ دقیقه به وقت محلی و ۳:۴۳ دقیقه صبح به وقت تهران در ماده ۱۰۰ رقابت خود را با هشت دونده دیگر آغاز می‌کند. اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو می‌دود. صفامهر هم در المپیک ۱۹۶۴ ژاپن حضور یافته بود.

آخرین رقابت هم به بازی والیبال اختصاص دارد که فردا در هفتمین روز رسمی المپیک ژاپن چهارمین دیدار ایران برابر ایتالیا است که ساعت ۱۹:۴۰ به وقت ژاپن و ۱۵:۱۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه یک به میدان می‌روند و برزیل، آمریکا، روسیه، فرانسه، تونس و آرژانتین در دوم گروه قرار دارند.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.
ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو شد.

این تورنمنت تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ (۸ آگوست ۲۰۲۱) پایان می‌یابد و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

نظر شما