شناسهٔ خبر: 48584486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت از افراد ماهر در سیاست‌های اشتغال در اولویت قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حمایت از افراد ماهر و توانمند در سیاست‌های اشتغال و وضع قوانین و مقرراتی نظیر تعیین میزان دستمزد و ... در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: استراتژی کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با فقر متکی به سیاست‌گذاری اصولی و درست در حوزه مهارت‌آموزی است.

او ادامه داد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که از آن به‌عنوان آموزش‌های غیررسمی یاد می‌شود، در توسعه منابع انسانی، اقتصاد کشور، حیات بنگاه‌های اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری، بسیار بااهمیت و قابل‌توجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: با نگاهی به کشورهای توسعه‌یافته، می‌توان به‌خوبی منافع حاصل از یک نظام مهارت‌آموزی متکی به حکمرانی را در ابعاد مختلف، مشاهده کرد. بر این اساس، نمی‌توان از نقش مکمل و تسهیل‌کننده سیاست‌های مهارت‌آموزی، در برنامه‌های توسعه‌ای غافل بود.

خجسته‌پور تصریح کرد: در همین راستا و برای نیل به توسعه‌ای فراگیر در همه ابعاد، توجه جدی به تربیت نیروی ماهر و تکیه به آنان در حیات اقتصادی و اجتماعی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

او تصریح کرد: از دیگر سو، جذابیت مدارک و مدارج تحصیلی برای اشتغال و درآمد پایدارتر، باعث تنیده شدن فرهنگ مدرک‌گرایی در نهاد جامعه بوده و داشتن مدارک بالا حتی بدون کاربرد در زندگی اجتماعی شخص، تبدیل به یک پرستیژ اجتماعی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: به همین دلیل، امروز برای رفع بسیاری از معضلات در حوزه اشتغال، بهره‌وری و توسعه سرمایه‌های انسانی نیاز به یک فرهنگ‌زدایی توأم با فرهنگ‌سازی داریم.

خجسته‌پور بیان کرد: این آگاهی باید به جامعه داده شود که مسیر تربیت افراد برای ایفای نقش‌های شغلی الزاماً دانشگاه نیست و برای نیل به این مقصود لازم است تا با ورود سیاست‌های مهارت‌آموزی به سطوح کلان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، ضمن جلوگیری از تشتت و پراکندگی و موازی‌کاری، حمایت از افراد ماهر و توانمند در سیاست‌های اشتغال و وضع قوانین و مقرراتی نظیر تعیین میزان دستمزد و ... در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/74002/م/

نظر شما