شناسهٔ خبر: 48582433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهوری تونس

تهران - ایرنا - «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن تماس تلفنی با «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس، بر لزوم عبور از بحران کنونی این کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی قطر «قنا»، شیخ تمیم دیروز (چهارشنبه) با «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس تلفنی گفت‌وگو کرد.

بنا به این خبر که امروز از سوی قنا منتشر شده، در این تماس تلفنی دو طرف به بررسی آخرین تحولات تونس و راه‌های تقویت روابط و همکاری دوجانبه پرداختند.

امیر قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت عبور از بحران کنونی تونس و اهمیت گفت‌وگو میان احزاب مختلف این کشور تأکید کرد.

قیس سعید رئیس جمهوری تونس هم از امیر قطر به دلیل مواضع دوحه از مطالبات مردم تونس تقدیر و تشکر کرد.

تونس پس از برکناری دولت و انحلال پارلمان توسط رییس جمهوری این کشور با کمک ارتش، با بدترین بحران سیاسی و اجتماعی طی ۱۰ سال گذشته روبرو شده است.

در پی اعتراض‌ها، «قیس سعید» رییس جمهوری تونس در نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی تصمیم به برکناری «هشام المشیشی» نخست وزیر و تصدی اداره قوه مجریه، تعلیق اختیارات پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن گرفت و از تلاش برای بازگرداندن آرامش به تونس با کمک نخست وزیر جدید خبر داد.

از صبح روز یکشنبه همه راه‌ها و معابر منتهی به خیابان‌های اصلی پایتخت تونس مسدود و شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی پایتخت این کشور مستقر شدند.

«راشد الغنوشی» رئیس مجلس و رهبر «جنبش النهضه» تونس، اقدامات قیس سعید را کودتا علیه ارکان قانونی کشور ارزیابی کرده و به شدت با آن مخالفت کرده است.

نظر شما