شناسهٔ خبر: 48580503 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در معاملات امروز؛

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/ هر اونس ۱۸۱۷ دلار

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز پنج‌شنبه، پس از آن جهش کرد که فدرال‌رزرو نتوانست در پایان اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه خود سرنخی در مورد زمان کاهش مشوق‌های مالی خود ارائه کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه، پس از آن جهش کرد که فدرال‌رزرو نتوانست در پایان اجلاس سیاست‌گذاری ۲ روزه خود سرنخی در مورد زمان کاهش مشوق‌های مالی خود ارائه کند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۱۰:۱۵ به وقت تهران، ۰.۶۱ درصد رشد کرد و به ۱,۸۱۷.۷۳ دلار رسید. این بالاترین سطح این شاخص در ۱ هفته اخیر محسوب می‌شود.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۹۷ درصد جهش کرده و به ۱,۸۱۷.۲۰ دلار رسیده است.

اجلاس سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا که در طول هفته گذشته توجه سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی را به خود معطوف کرده بود به پایان رسید و با وجود اینکه فدرال‌رزرو در بیانیه خود در مورد خروج نهایی از برنامه‌های حمایتی مالی مربوط به دوره پاندمی صحبت کرده بود، جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد بازار کار این کشور هنوز جا برای ریکاوری دارد و هنوز زمان مناسب برای خروج از برنامه‌ها نرسیده است.

سخنان رئیس فدرال‌رزرو نگرانی‌هایی در مورد تورم به وجود آورده و شاخص دلار را تحت فشار قرار داد به شکلی که دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید و باعث شد قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و تقاضا برای آن بالا برود.

نظر شما