شناسهٔ خبر: 48580215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روسیه: در مذاکرات ثبات راهبردی با آمریکا به توافق نرسیدیم

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه اعلام کرد که در گفت و گو با آمریکا در باره تسلیحات دفاعی و تهاجمی به توافق نرسیدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه اعلام کرد که در گفت و گو با آمریکا در باره تسلیحات دفاعی و تهاجمی به توافق نرسیدند.

ریابکوف روز چهارشنبه در پایان مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد مسائل ثبات راهبردی در ژنو در جمع رسانه ها افزود: یکی از موضوعات کلیدی این دیدار، چگونگی تلاش طرف های روسی و آمریکایی برای خروج روابط دوجانبه در عرصه کنترل تسلیحات از وضعیت بحرانی کنونی بود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما نتوانستیم برای این سوال پاسخی بیابیم زیرا مساله پیچیده ای است.

وی ادامه داد: این سوال، مدت بسیار طولانی نادیده گرفته شده بود و در زمان حاضر ما در آغاز این روند هستیم که برای خروج از بحران در کنترل تسلیحاتی چکار باید بکنیم و چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه درژنو سوئیس درباره کنترل تسلیحاتی رایزنی کردند.

ریابکوف گفت: آمریکا در رایزنی های درباره ثبات راهبری در ژنو آمادگی خود برای گفت و گوهای سازنده با روسیه را نشان داد. این یک نکته مثبت است.

وی یادآورشد که هیات بزرگی از طرف آمریکا در مذاکرات شرکت کرده بود و اعضای این هیات بخش های مختلف وزارت خارجه آمریکا را در برمی گرفت.

در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه گفت که هیات های روسی و آمریکایی در رایزنی های ژنو نتوانستند در مورد گفت و گو درباره تسلیحات تهاجمی و دفاعی با مهمات هسته ای و غیرهسته ای به توافق برسند.

وی افزود: ما برای این هدف تلاش می کنیم و این مساله پوشیده ای نیست و می خواهم در چارچوبی که اعلام کرده ایم درباره ان گفت و گو کنیم اما با طرف آمریکایی درباره این موضوع به توافق نرسیدیم.

ریابکوف توضیح داد که طرف آمریکایی می خواهد درباره موضوعات دیگر گفت و گو کند.

معاون وزیر خارجه روسیه امکان ورود چین به مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی را بسیار پایین خواند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و مسئول امور مربوط به روابط با آمریکا در دولت روسیه به تازگی به خبرگزاری تاس گفته بود که مسائل مربوط به ثبات راهبردی (مسائل مورد اختلاف در عرصه های موشکی و هسته ای) در مذاکرات ژنو مطرح و بررسی خواهد شد.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه یادآورشد که گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.

وی به رسانه های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می کند، برای مثال، روی موضوع زباله های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما