شناسهٔ خبر: 48580058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مانور سلامت اوقاف در سیلاب کلوار مارگون/ اجرای برنامه‌های فرهنگی علی‌رغم نبود اعتبارات فرهنگی

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح مانور سلامت در منطقه محروم سیلاب کلوار مارگون خبر داد و گفت: این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: مانور سلامت در راستای تقویت بُعد اجتماعی بقاع متبرکه، کمک به نظام سلامت و معرفی موقوفات درمانی برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به غربالگری زائرین و مجاورین بقاع متبرکه افزود: طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی با حضور پزشکان عمومی و متخصص در ۶ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه زائرین و مجاورین امام زادگان  ویزیت رایگان شدند و از آنها تست قندخون  و فشارخون گرفته شد و بانوان هم رایگان غربالگری  مامایی شدند، گفت: روز گذشته این طرح در منطقه محروم و دورافتاده سیلاب کلوار شهرستان مارگون انجام و با استقبال مردم این منطقه مواجه شد. ۳۰۰ نفر در رده‌های سنی مختلف مورد معاینه و معالجه قرار گرفتند و طبق تجویز پزشک داروی رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: مانور سلامت یکی از ایده‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت دهه ولایت و امامت بود. اوقاف کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم نبود اعتبار فرهنگی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به خوبی این طرح را در منطقه محروم سیلاب کلوار و زائرین و مجاورین امامزاده غالب انجام داد.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح تبرکات علوی افزود: این بسته‌ها شامل بسته‌های خوراکی و پوشاکی در مجموع به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال که میان مستمندان سیلاب کلوار و مجاوران امامزاده غالب توزیع شد.

معاون اوقاف در پایان از برگزاری جشن عید غدیر در ۷ بقعه شاخص و راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید غدیر در استان خبر داد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما