شناسهٔ خبر: 48574731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موسوی در جمع خبرنگاران:

طرح صیانت از حقوق کاربران پس از قانونی شدن، قابلیت اجرای آزمایشی دارد/ راه زیادی تا قانونی شدن وجود دارد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیونی مشترک بررسی می‌شود و پس از قانونی شدن، قابلیت اجرای آزمایشی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: این طرح در کمیسیونی مشترک با حضور تعدادی از نمایندگان همه کمیسیون‌های مرتبط با موضوع و نه یک کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد. براساس قانون، طرح‌هایی که به شکل اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود، به صورت آزمایشی قابلیت اجرایی دارد و مهلت آزمایشی آن نیز در صحن مجلس مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک در صورت نیاز اصلاحاتی روی طرح مرتبط با ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی انجام می‌دهد. برای تصویب نهایی جزئیات طرح یاد شده، به بیش از دو سوم آرای اعضای کمیسیون مشترک نیاز است.

موسوی یادآوری کرد: نمایندگان بازه زمانی اجرای آزمایشی طرح را برای خود معین می‌کنند و پس از سیر این مراحل شورای نگهبان به بررسی خواهد پرداخت تا در نهایت، شکل اجرایی و قانونی به خود بگیرد.

وی جوسازی‌های ایجاد شده علیه مجلس در فضای مجازی را نادرست خواند و گفت: هنوز اتفاقی در موضوع فضای مجازی رخ نداده و یک کمیسیون خاص نیز در مورد فضای مجازی تصمیم گیری نمی‌کند؛ بلکه همان طور که گفته شد، نخبگان و منتخبانی از همه کمیسیون‌های مرتبط در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی هنوز تا قانونی شدن، راه طولانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما