شناسهٔ خبر: 48572446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشستی مطرح شد؛

آمادگی کامل سپاه در واکسیناسیون صد درصدی گیلانی ها

فرمانده سپاه قدس گیلان از آمادگی سپاه استان در واکسینه کردن مردم خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم تا صد درصد مردم را نسبت به بیماری کرونا واکسینه کنیم.

صاحب‌خبر -

سردار محمد عبدالله پور در نخستین نشست هماهنگی فرماندهان سپاه نواحی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: تحقق اجرای سند واکسیناسیون برای سپاه امروز همچون روزهای نخست شیوع بیماری کروناست.

وی با بیان اینکه اگر واکسیناسیون با سرعت انجام نشود، تاب‌آوری مردم کاهش پیدا می‌کند، افزود: کندی واکسیناسیون موجب نزدیک‌تر شدن به شرایط بحرانی می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تلاش جهادی کادر بهداشت در اجرای سند ملی واکسیناسیون، گفت: ظرفیت واکسیناسیون در گیلان در سال ۲۰ هزار دوز است، اما ما شاهدیم که روزانه بیش از این میزان توسط این قشر در حال تزریق است.

عبدالله پور با تاکید بر جدی گرفتن واکسیناسیون در شهرستان‌ها، افزود: فرماندهان سپاه‌های نواحی از نظر ما فرمانده میدانی مدیریت واکسیناسیون کرونا هستند و هر شب باید گزارش پیشرفت اقدامات خود را به ما ارائه کنند.

وی با اذعان به اینکه واکسیناسیون ۷۰ درصدی هدف‌گذاری وزارت بهداشت است، تصریح کرد: با این حال،  ما آمادگی داریم تا صد درصد مردم را نسبت به این بیماری واکسینه کنیم. با اداراتی که در راستای واکسیناسیون کرونا عمدا یا سهوا کوتاهی و سهل‌انگاری کنند نیز برخورد قانونی می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هرکسی که در اجرای سند ملی واکسیناسیون با ما همکاری نکند بدون شک در خلاف جهت منافع مردم حرکت می‌کند، گفت: از امروز تا ۶۰ روز دیگر کار سپاه در تمامی بخش‌ها تعطیل بوده و همه خادمان مردم در سپاه در ایام تعطیل نیز پای کار هستند.

عبدالله پور با اشاره به عزم سپاه در تسریع واکسیناسیون کرونا در استان از جمله در رشت، عنوان کرد: ۴۰ مرکز واکسیناسیون در رشت مهیا شده و به سرعت واکسینه کردن مردم در این شهرستان بزرگ نیز آغاز خواهد شد.

گیلان جزو ۱۰ استان نخست در پوشش واکسیناسیون عمومی

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با تقدیر از همکاری بسیج و سپاه در طول بحران کرونا، اظهار کرد: سپاه و بسیج در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و در سایر رزمایش‌های مقابله‌ای با این بیماری همراهی و همکاری صادقانه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته‌اند که شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش‌ها در واکسینه کردن جامعه هدف گیلان افزایش پیدا کند، افزود: برخی از استان‌ها درصد پوشش واکسیناسیون بسیار کمتری نسبت به متوسط عملکرد کشور دارند اما خوشبختانه گیلان جزو ۱۰ استان نخست در پوشش واکسیناسیون عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: گیلان مسن‌ترین استان کشور است و مسافرت‌ها در گیلان طی دو هفته اخیر به اوج خود رسید و ما شاهد حضور پنج میلیون مسافر و گردشگر بودیم که نتیجه آن، افزایش بیماران بستری از ۲۰۰ نفر به بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

سالاری با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا واکسن کرونا به‌موقع و با سرعت بیشتری توزیع و تزریق شود، گفت: در حال حاضر ۳۵ مرکز تجمیعی، ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۹۹ تیم فعال و ۱۵ تیم سیار واکسیناسیون در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت کنونی واکسیناسیون در گیلان، ۴۰ پایگاه واکسیناسیون جدید در رشت راه‌اندازی خواهد شد، افزود: با افرایش این ۴۰ مرکز واکسیناسیون، تزریق روزانه واکسن به ۲۵ هزار دوز می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید در جهت اجرای واکسیناسیون به کار گرفته شود، عنوان کرد: روسای بهداشت و درمان در شهرستان‌ها نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه در جهت هرگونه بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، امکانات، نیروی انسانی و استعدادها هستند.

سالاری همکاری و مشارکت فعالانه سپاه و بسیج را با دانشگاه در جهت تتمین سلامت جامعه حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: بدون شک اگر تاکنون همراهی سپاه و بسیج نبود، مردم آسیب می‌دیدند و موفقیت‌های کنونی در جهت پایداری سلامت را مرهون جانثاری های این بزرگواران هستیم.

انتهای پیام

نظر شما