شناسهٔ خبر: 48566429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای زاهدان آلوده از گرد و غبار

خبرگزاری صداوسیما

امروز بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 438 میکروگرم برمترمکعب، معادل سه برابر حد مجاز رسید. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: منشأ اکثر پدیده گرد و غبار امسال در زاهدان غیر محلی بوده و از سایر نقاط به این شهر نفوذ کرده است و تا امروز ، زاهدان ، سی و ششمین روز آلودگی هوا را سپری می کند.

محسن حیدری افزود: با افزایش کانون های تولید گرد وغبار در استان، فعالیت بادهای های 120 روزه در شمال و جریانات مونسون هند در جنوب استان، فراوانی وقوع پدیده گرد و غبار در زاهدان افزایش یافته و غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز هم رسیده است.

وی گفت: خشک شدن تالاب هامون در شمال استان، وجود بیابان های غرب و شرق شهرستان زاهدان، قرارگیری در امتداد کویر لوت و وجود بیابان های گسترده در مرزهای افغانستان و پاکستان سبب شده تا گرد وغبار بیشتری به این شهر منتقل شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: با وجود کاهش شدید بارندگی در استان در سه فصل گذشته، افزایش فراوانی وقوع پدیده های خاکدار در استان انتظار می رفت که البته در این مدت این موضوع به وقوع پیوست.

حیدری ادامه داد: در یک ماه اخیر افزایش دما نیز قدری شرایط را برای مردم دشوار کرد به نحوی که بیشینه دمای هوای زاهدان به مرز 42 درجه سلسیوس نیز رسید. 

برچسب‌ها:

نظر شما