شناسهٔ خبر: 48565098 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته درکردستان شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به این که  ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته  در استان شناسایی شد,اظهار داشت:در حال حاضر ۳۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رضاعی به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود:۲۰۸ بیمار کرونایی در سنندج، ۲۲ بیمار در سقز، ۳۶ نفر در مریوان، ۱۶ نفر در قروه، ۲۹ نفر در بیجار، ۱۴ نفر در کامیاران، ۳ نفر در دیواندره، ۵ نفر در بانه، ۵ نفر در دهگلان و ۲ بیمار کرونایی در سروآباد بستری هستند.

اوگفت : وضعیت ۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم است و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ یک بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد وبیان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون یک‌هزار و ۳۹۲ بیمار کرونایی در استان براثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

رضاعی اذعان داشت: از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون ۵۶۷ نفر در سنندج، ۲۵۳ نفر در سقز، ۱۰۷ نفر در قروه، ۸۰ نفر در کامیاران، ۱۰۷ نفر در بانه، ۷۹ نفر در دیواندره، ۶۱ نفر در بیجار، ۱۱۵ نفر در مریوان، ۲۰ نفر در دهگلان و ۳ نفر در سروآباد بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

نظر شما